Gå til innhold

Eggløsningssmerter v.s. menstruasjonssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på en ting, her jeg sitter og kjenner eggstokkene vrir seg og gjør noe så inni granskauen vondt;

Er det noen sammenheng mellom el-smerter og menssmerter, tro?

Jeg har nemlig rimelig heftige menssmerter også, og el-smertene er jo søren meg nesten ikke hakket bedre.

Har du eggløsningssmerter?

Har du menstruasjonssmerter?

Merker du noen sammenheng på smertene? Altså ingen el-smerter, ingen menssmerter eller begge deler?

...alt man tenker på ved denne kroppen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt menssmerter omtrent fra første gang jeg fikk mensen. Ikke like ille til å begynne med, men de økte i intensitet etterhvert som årene gikk. Hadde det vel verst fra 18-25 år.

Til og med når jeg gikk på p-piller hadde jeg sterke smerter. Menssmertene forsvant i forbindelse med en tidlig SA og hormonforstyrrelser før første graviditet. Har ikke kjent noe mer til de etter fødsel heller.

Har også hatt eggløsningssmerter i mange år, men de kom noen år senere enn menssmertene. De ble verre etter at jeg sluttet på p-piller, og enda verre etter graviditet og fødsel. Har vondt i en ukes til og må bruke smertestillende noen av dagene, det var ikke så ille at jeg måtte det før.

(Ang p-piller så har jeg bare gått på det i korte perioder da jeg ikke tåler hormonell prevensjon så godt. Jeg har ikke hatt eggløsningssmerter når jeg har gått de, kun menssmerter.)

Skrevet

Jeg hadde kraftige mensen smerter der jeg spydde nesten hver gang.. Begynte på p-piller for å slippe smetene. Da hadde jeg bare litt murringer.

Nå 6 mnd etter at jeg sluttet på pillene har ikke mensensmertene kommet i nærheten av de smertene jeg hadde før.

Eggløsningsmertene har eg egentlig aldri kjent noe særlig til. Kanskje bare smerter en liten time eller noe men har ikke visst sikkert at det var eggløsingen

Skrevet

Har ikke tenkt på om jeg har kraftige menssmerter de syklusene jeg har kraftige EL-smerter. Jeg har gått på p-piller i 12 år og har aldri merket EL smerter før jeg sluttet på pillen. Menssmertene er kanskje litt verre enn da jeg gikk på pillen, men ikke så ille.

Jeg begynner å kjenne litt nederst i magen og ryggen ca en uke før EL, så blir det verre akkurat rundt EL-dagene og minst en uke etter. Da stråler det ned i lårene og har noen ganger så vondt at jeg ikke klarer å stå oppreist og går som om jeg er støl. Blir spesielt ille etter jeg har trent. Vet dere hva det kommer av? Har også vondt når jeg må på do.

Når det gjelder mensen så har jeg litt smerter den første eller andre dagen, men så går det over ganske fort. Synes EL-smertene er verre. Sitter med det nå, 5-6 dager etter EL...

Skrevet

Jeg har ekstreme EL-smerter, og nesten ingen mens-smerter.

Før jeg fikk guttungen var det motsatt.....

Skrevet

....ja.. Er bare jeg som er veeeldig uheldig da, skjønner jeg! Hahaha! Men akkurat sånne ting er vel typisk at går i arv fra mor til datter...mor mi fekk morfintabletter eller noe lignende, for å holde ut eggløsningene sine, på den tiden, så. Hehe.. (Hu kasta dem i søpla altså)

Forresten så er det litt vanskelig å kjenne el-smerter mens en går på pilla da, siden en ikke har eggløsning da :P

Heldigvis har jeg ikke så mange dagene med vondt. Har syyykdt vondt i korsryggen dagen før, og på el-dagen, får jeg sinnsyke smerter, PANG, også forsvinner det gradvis utover kvelden...er jeg ekstra heldig innimellom, så får jeg kramper også i noen timer etterpå..

Hoho.. I looove being a woman! :P

Skrevet

Hehe, du sier noe der. Ikke så rart å ikke ha el-smerter når man ikke har el :P Mente vel at jeg aldri har opplevd EL-smerter noen gang i mitt liv, før det siste halve året etter at jeg sluttet på pillen. Men nå skjønner jeg hva andre har snakket om før. Det er kraftige greier. Det varer så lenge for meg, ca 2 uker... Men har ikke en dag hvor det gjør kjempevondt, det blir bare gradvis verre og så bedre igjen.

Skrevet

På en måte så er det jo veldig greit også da. Ingen tvil om når eggløsningen er, liksom :P

Jeg tviler alltid i ettertid på om det var vondt nok? Haha.. Klarer ikke helt å sette meg inn i hvor vondt det er, når det har gått over...rart det der. Hehe. Men når jeg sitter der med vondt, da VET jeg med sikkerhet, altså.

Så da var det bare og vente på neste omgang med vondt!

Man! I feel like a woman!

Enn så lenge er jeg glad for at kroppen min virker! :D 16 mndr uten eggløsning etter p-pilleslutt....det kan få en til å sette pris på de rareste ting..som smerter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...