Gå til innhold

Sjekking av åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidl født uke 22 og 32 og går derfor til oppfølging på sykehuset. Er uke 34 nå og de to siste (uke 30 og 32) ul på sykehuset har legene sjekket om jeg har åpning. D Fordi hun ligger så langt ned i bekkenet synes de, og de ville sjekke om et var noe på gang. Hadde ingen åpning, livmortappen var 22 mm. Men jeg blir like overrasket hver gang, jeg trodde de helst ikke gjorde det så tidlig? Når man har ingen tegn til fødsel el. noe altså... Begge gangene har jeg hatt voldsomme kynnere resten av dagen så ble jo nesten bekymra de hadde starta noe, hehe.

Trenger det egentlig å ha noe å si om hun ligger langt ned i bekkenet?

Kan jeg allikevel gå til termin som er 6 uker til imorgen?

Prøver å innstille meg på at jeg kan gå til termin, hvis ikke kan det bli noen lange uker, men legene får meg til å føle hun kan komme når som helst, arg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan gå til termin selv om babyen ligger langt nede i bekkenet, lille her har ligget laaaaaangt nede i bekkenet h*n iallefall fra uke 32... er uke 38 nå.

Skrevet

Kan nok gå en stund likevell , ja (iallefall ifølge jordmoren jeg går til)...:-)

Med førstemann målte livmorhalsen min 17 mm. i uke 26, og babyen lå laaangt nede og var festet. Han ble født i uke 37 (men da hadde jeg stort sett holdt sengen frem til uke 34):-) De sjekket forresten åpning hver uke i begynnelsen og annenhver uke til nærmere jeg kom termin, så er sikkert vanlig att de sjekker... Er vell eneste måten de kan følge med skikkelig på:-)

Nå har lillemor ligget langt nede siden uke 31, men tror ikke det betyr så mye i forhold til når fødselen vil skje(uke 34 nå)...:-)

Men blir spennende å se...:-)

Skrevet

Takk for svar, da er det sikkert ikke så uvanlig i min situasjon da.

Er akkurat 34 uker nå og sist kontroll sa de at fra uke 34 ville de ikke gjøre noe for å stanse en evt. fødsel, så ja er litt spennende.. Skal på kontroll igjen på mandag og da lurer jeg på om jeg skal få de til å sjekke om det er noe endring fra sist, så får jeg kansje en pekepinn om det er noe på gang:)

Uansett max 6 uker igjen, jeg slipper nok overtid. Ahh, lykke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...