Oktobergutt2010:) Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 På 3 mnds kontroll i dag ble det spørsmål ganske tidlig om hvordan sønnen vår sover nå (ift. til at han sover veldig mye) og jeg måtte da fortelle helsesøster at her om dagen var han våken sammenhengende fra 9-13, hvor vi lå å koset oss i senga fram til i 10 tiden mens han pludret og var i kjempehumør. Hun ble litt steinansikt og sa at jeg måtte aldri sove så lenge med baby i hus, og at jeg måtte straks gi ham oppmerksomhet når han pludret å ta han opp. Jeg forklarte igjen at vi lå sammen i senga og koset oss, og at til slutt stod vi opp i tilfelle hun hadde misforstått. Hun ble åpenbart stresset over det jeg sa, og det var tydelig helt uhørt. Det føltes rett å slett ut som hun mente jeg var helt elendig av den grunnen at jeg hadde ham i senga sammen med meg, til tross for at han var våken.. Så nå er jeg ganske forbanna og et stort spørsmålstegn Lurer rett å slett på om jeg er den eneste som koser med babyen om morgenen mens man kvikner til??
laroos Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Høres ut som om HS må ha misforstått noe her - dette er da ikke unormalt?? Når babyen pludrer og koser seg, så gjør det da vitterlig ikke noe om man ligger i senga og pludrer tilbake! Her skulle jeg ønske jeg hadde mer tid til slik kos, for det blir ikke nok av det når storebror skal leveres i bhg om morgenen! Nei, jeg synes det høres ut som om HS var ganske langt ute på jordet her. Trodde hun klanskej at du sov mens han pludret???
Oktobergutt2010:) Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2011 Hun må jo ha trodd det, men jeg presiserte tre ganger at jeg var våken, og at vi koste oss. Men med det sagt har jeg heller ingen problemer med å duppe av mens han ligger våken vesiden av meg og er fornøyd. Syns rett å slett det var skikkelig sjokkerende at hun skulle ta SÅ hardt på det. Samboer var litt sjokkert han også, uten at han sa noe på det før vi kom i bilen at det må da være grenser også, nå er plutselig det galt? Hmm..
Nikkamoren Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 What? Det hadde vel ikke gjort noe om han var våken og du sov heller.
Evigheten Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Neimen ærlig talt. Her blir baby henta opp i senga vår når ho våkner. Da får ho mat mens jeg våkner til, og vi kan gjerne ligge i senga en times tid mens ho skravler høl i huet på meg. Det hender jeg sovner igjen også, men da begynner ho å kjefte etter noen minutter Har på ingen måte tenkt å slutte med dette, uansett hva all verdens helsesøstre måtte mene! De har ofte mye rare meninger, så det gjelder å velge ut hva du vil høre på og ikke
Pumba78 Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Hæ? Må man ta de opp med en gang? Trodde man skulle vente litt og se om de sovnet igjen? Og kan de ikke ligge og pludre for seg selv om de er happy med det? Min har ligget leeeenge og snakket med seg selv...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Dette er jo bare NOK et eksempel på at helsesøstre sier mye rart, og en av grunnene til at jeg stoler mer på meg selv og de kloke damene her inne, enn jeg stoler på til tider utdaterte og svært så subjektive helsesøstre, med mange rare meninger om mangt og mye! Så nei, bare kos dere i sengen dere, jeg savner også den muligheten merker jeg- ikke like lett å få til når man har to barn og må følge i bhg osv...
Oktobergutt2010:) Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2011 Ja, jeg syns det hørtes helt latterlig ut å si noe sånt! I samme slengen skal det jo nevnes at det ble spørsmål om jeg syns han fokuserte bra, jeg og samboer nikket mens jeg var så dum å sa "Ja, så er han utrolig fascinert av tv'n om han er i nærheten av den mens den er på" i den forstand at jeg ikke kan gi han mat i sofaen med tv'n på, for da glemmer han av å spise. Da fikk jeg slengt i trynet at vi måtte ikke finne på å la han se på TV. Ergo ble den timen jeg gledet meg så mye til en skikkelig skrekk, hvor det virka som helsesøster trodde mora sov hele dagen uten å sjekke lillegutt, og at han bare så på tv når han var våken. Hahaha... Tror ikke jeg er like snill og tenker la gå... neste gang.
MissVaiper Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 Det hørtes rart ut. Hadde likt å høre hennes begrunnelse for det. Synes selv det er deilig å ligge med ei lita pludrende solstråle om morgenen. Kjempe kos det. Pleier og å stå opp å stelle meg selv litt før jeg tar henne opp, og hun gliser fra øre til øre når jeg kommer inn å henter henne. Ikke er hun vanskelig å legge for natten heller. Sovner etter 2 minutt. Så hun har tydeligvis ikke tatt skade av å ligge å pludre lenge på morgenen. Men begynner hun å gråte står vi selvfølgelig opp, om det ikke er mat hun vil ha. Nei, kos deg med gutten din du. Er jo en så deilig tid det her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå