Idunsolem Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jenta mi er 1 mnd og er så plaget med luft i magen, og vi har prøvd mye, men lite ser ut til å hjelpe. Sukkervann eller minifom funka ikke, og har bytta fra avent til dr.brown flasker men det ser heller ikke ut til å hjelpe. Nå prøver vi å gi henne mme, for å se om det er noe jeg spiser som hun reagerer på. går nå på tredje dagen med mme, men har fortsatt ikke merket noe forskjell. I går hadde hun to skikkelige bæsjebleier, og da trodde jeg at det skulle bli stille i leiren. Men idag, så nekter hun å sove, og må trilles i sovn, for med en gang hun blir lagt i sengen eller i korga på stua så våkner hun og presser så hun er helt knall rød i ansiktet. jeg føler meg helt maktesløs, og er i ukedagene alene med henne. Har nå bestilt en vippestol som gynger av seg selv, siden hun må bli bært i søvn siden hun har så vondt. Vurderer og prøve osteopat eller manuellterapi, men siden jeg er alene med henne i ukene, og bor på landet er det ikke bare og bare å komme seg til byen. Noen som er i samme båt? tips? erfaringer? Prøver alt!! syns så synd i jenta mi!
Gjest Lykkeliten dagmamma Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Hei! Vi slet med det samme da lillegutt var 4-5 uker (er 3mnd nå). Prøvde minifom og sukkervann uten nevneverdig virkning. Så vi tok han med til en osteopat som vi ble anbefalt av noen venner, og jammen ble det bedre! Ellers er det jo en del knep man kan bruke for å prøve å få ut lufta, vi pleide å legge han på ryggen og presse knærne opp mot magen i en rytmisk bevegelse. Da kom det ofte en promp eller tre. For å få ut en inneklemt rap kan du holde henne under armene og la kroppen henge i løse lufta en stund. Da strekkes kroppen og lufta får lettere passasje. Men som sagt, det er verdt å prøve osteopat, litt styr å komme seg dit men hva gjør man vel ikke for den lille:) Hvor bor du? Vi brukte en osteopat på langhus, veldig fornøyd! Lykke til, og tenk på at om 8-9 uker er det meste av luftplager bare et vagt minne
Idunsolem Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2011 Tusen takk for svar:) Har tenkt på osteopat, og skal ringe i morgen:) Nærmeste blir Molde, og som du sier, vi prøver alt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå