celinesbaby Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 jeg gir gröt morgen og kveld og ammer i tillegg til disse. ellers har jeg ikke faste matetider eller sovetider i löpet av dagen, er mest ute og gär og da sover han i vognen, og mat tider blir litt forskjellige fra dag til dag, men dog noenlunde samme tider. legger dere de for ä sove visse tider pä dagen, og gir mat faste tider?noen tips til faste sovetider pä dagtid?
Noregsgard Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Her har vi faste rutiner for mat og soving. Han får 4 måltider hver dag kl 07-08 : 180 ml melk kl 11: 100 ml melk + fruktmos kl 14 - 14.30: 1/2 lite middagsglass (holder på med tilvenning) + 80 ml melk. kl 18 - litt risgrøt (tilvenning) + ca 100 ml melk. Han legger seg fast kl 19.00 og da sover han som en stein, uten problemer Han våkner igjen kl 02. Da får han litt kos, og jeg legger han av og til over i våres seng om han ikke vil sove. Så sover vi til 5-6 og da står vi opp. Er oppe i 1,5 time så legger vi oss igjen. Da skal han ligge helt tett inntil meg, så sover vi i 2,5 timer til Så har han en liten lur igjen i 13.00 tiden.
Vannmann83 Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Har en liten tass på 5 1/2 måned. Har gradvis innarbeidet rutiner på han, og nå går egentlig alt etter klokka. Vi står opp ca kl 8. Får frokost ca kl 9 (litt grøt, tran og mme) Får lunsj ca kl 12.30 (litt frukt og mme) Sovetid fra ca 1300-16.30. Middag ca kl 1630 (litt gulrot/potet eller lignende og mme). Kveldsmat kl 1930 (mme). Natta ca 19.45. Og da sover han til ca 07.30, stort sett avbrutt av 1 måltid. Jeg har akkurat slutta å amme. Han mista interessen for puppen da han begynte å få mme og grøt. Så har amma på natta frem til nå. Men nå er det lite å hente, så går over til mme om han vil ha mat på natta. Er deilig å ha rutiner synes nå jeg. Tror det er bra med forutsigbarhet for de små også. Spesielt når de nærmer seg året, og skal i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå