Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Hei. Noen som har gjort dette? Jeg er gravid, men jeg og samboeren min har lyst til å flytte til Australia for ett år eller to... foreløbig er det med lysten, for jeg aner ikke hvordan vi skal gjøre det med jobb, hus og penger foreløbig.. Er det noen som har noen erfaringer og dele? noen tips om hvoran man kan gjøre det med hus, bil og penger? Anbefaler dere flytte evt. mens jeg er i permisjon med babyen? Takker for tips..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Hadde aldri orket. Sommeren er dødlig varm. Og insektene og slangene? Nei takk. Hadde mye heller flyttet til Usa. Men tror jeg blir her jeg er jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Tenkte på flytte til Sydney da.. er vel ikke så mye slanger der? eller?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Pass på mannen din der. Minst en homo pr kvadratmeter hihi..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Har dere jobb der? hvis ikke, glem saken. Australia er kjempestreng på hvem som får være der, det å få visum til å lete etter job,t emmelig vanskelig. I tillegg må dere informere dere om hva som skal til for å få visum, hvordan helsesektoren er osv. Det å ha lyst er ikke nok... Regne på pengene også, hvor mye dere trenger til livsopphold der nede. Man må informere seg skikkelig på forhånd (anbefaler australias ambasade og google), flyturen er nok lang og besværlig, kommer an på hvor langt du er på vei. Mener turen tar ca 27 timer med fly.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har bodd der, utdannet meg der, jobbet der og og født to av mine barn der. Alt jeg kan si er at Australia er HELT fantastisk. De har velferden og moderniteten som Norge har, men med en fantastisk naturskjønnhet og et godt og varmt klima. Dessuten har australienere en fantastisk holdning til livet. Avslappet, vennlig og livsnytende. Men, et stort men, det er laangt hjemmefra og det er også årsaken til at vi flyttet tilbake til Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå