Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sprayet i 11 dager og fikk mensen idag også, så det ser ut om kroppen er på lag og vil gi meg en bebi denne gang!! :)

Jeg starter opp med blodprøve neste torsdag og sprøyter da. Gleder meg og å nærme meg mirakelet!

Hvordan har dere det som er ca i samme båt?

Og hvor lenge tror dere jeg må ta sprøyter? ( har ikke hatt langt regime før)

Og hvordan lever dere?

Hvor mange er vi?

Gleder meg å høre fra dere!!!

Nyt ettermiddagen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142830694-heia-uttak-i-februar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Moscha :)

Da er straks 12 spraydagen over og mensen er jeg ferdig med alt.. gudskjelov :D

Skal ikke ta blodprøve før 9. jeg da, og sprøtyestart samme dag.. Har det gått greit med sprayingen eller?? Har du vært plaget med mye bi-virkninger??

Jeg må vel innrømme at tiden har gått fortere tidligere.. Teller dag etter dag med spraying, og sjekker kalenderen hver dag og teller ned.. huff.. Meeen, om en mnd`s tid derimot, DA er mye gjort :)

Hei så koselig å høre fra deg!

Jeg syns det går fint med sparyingen, merker ikke så mye... kanskje noe av og til, litt emosjonell og ikke like sosial.. har hatt noen hetetokter ( våknet opp en natt med vann på magen) svett spør du meg.

Noe hodepine- vag og en helt sinnsyk vond. Men overall syns jeg det går veien!

Og du da? Hvor lenge tror du vi må ta sprøyter?

Ha en god dag!

Hei jenter,

jeg har vært på UL i dag og fant 7 ikke helt store nok follikler. Var nok opprinnelig januarjente, men nå blir uttak på tirsdag 1. februar. Har hatt langt regime med spraystart nyttårsaften. Første forsøk ble avbrutt i desember, så dette er fortsatt på en måte første omgang.

Har gått på 150 ie menopur fram til nå (9 dager), økt til 225 i dag og lagt til en ekstra dag med sprøyter - 11 dager til sammen. Det positive på UL i dag var at tre av folliklene satt på venstre side - forrige gang fant de ingen der fordi eggstokken hadde flytta på seg og lå bak livmor.

Ble skikkelig kvalm etter den økte dosen menopur i dag, men nå jeg er optimistisk for neste uke. Håper jeg er ruger om 6 dager!

Hei :)

Dette er mitt tredje forsøk. Har nå sprayet i 12 dager.

Blir uttak i februar vel.

Gleder meg litt,men er ikke det samme som første gangen.

Man bruker sprøyter rundt 9-14 dager vanligvis.

Lever helt vanlig jeg,tror det er viktig og ikke tenke aaalt for mye på det heller...

Ønsker dere masse lykke til !

Håper på baby for oss alle.

Her kommer jeg!

Hei, det er stjernemagnolia som kaller deg Satya. Vi var i forsøk på samme tid i november. Nå er det bare oss to igjen som ikke lyktes fra den uken. Helt utrolig men alle de andre er gravide og har forlatt oss. Av fem som satte inn egg ble fire gravide! Satya, så godt det må være å ha uttak på tirsdag siden du snublet litt forrige gang. Heier på deg og hold deg nå i ro så de klarer å finne den andre eggstokken din for å optimalisere sjangsene dine ;)

Jeg er i gang med andre forsøk på Riksen. Har kort regime (ikke spray) og startet opp helt plutselig på onsdag da de hadde ledig kapasitet. Jippi, slapp å vente tre sykluser før oppstart igjen!

Bruker Gonal-F med dosen 187,5. (Hadde samme medisin og dose forrige forsøk. Gikk da på Gonal i 7 dager til sammen og fikk ut 8 egg. Hadde ICSI og de fikk befruktet 6 av 6 egg. To egg satt inn pga min alder, 39 år men lyktes dessverre ikke).

Skal ta blodprøve og opp i gynekolog stolen på mandag på Riksen. Det blir spennende å se hvor mange egg de ser denne gangen (sist så de syv egg). Om alt går etter planen blir det uttak på fredag. Ja, her går det unna!

Forrige forsøk satt samboeren alle sprøyten for jeg er livredd sprøyter. Dette forsøket er han ute på reise og jeg MÅ nå sette sprøytene selv. Da samboeren min satt sprøytene kjente jeg ingenting. Jeg fomler og setter sprøytene tydeligvis feil på meg selv for det gjør litt vondt og jeg har blødd og fått blåmerke på magen. Ergre, tror jeg må være litt mere bestemt og bare stikke den fort inn!

De to første dagene hadde jeg hodepine nå merker jeg fint lite til

bivirkninger av medininen. Hvordan har dere andre det?

Masse lykkeønskninger til dere alle sammen og måtte det finnes mange gullegg i produksjon hos oss alle!

Annonse

Hei jenter... Ja nå er det februar :) Det nærmer seg med stormskritt..

Jeg håper så inderlig det går veien for oss denne mnd. Så vi får ett lite 2011 barn.. Jeg har virkelig trua..!

Har hatt litt hodepine de siste par dagene.. Har det noe med sprayingen å gjøre tru?? Godt det ikke er sååå lenge igjen.. :)

Åssen går det ellers a?? Er dere spent??

Hei igjen, og hei på deg, Stjernemagnolia!

Har tenkt på hvordan det går med deg, så fint at du kom i gang nå allerede. Jeg har også blødd litt under sprøytinga og fått litt blåmerker denne gangen, og er glad jeg er ferdig med sprøytene. Uka vår i november var bra, ja, får håpe det er vår tur nå!

Jeg kom hjem fra uttak nå, og ligger godt plassert på sofaen med pledd. Er litt skuffet, av de 7 folliklene som var synlige på fredag var det bare 3 egg å få tak i idag. Og ingen på venstre side. Men forventningene mine var justert kraftig ned i forhold til forrige gang, så jeg har vært veldig forberedt på at dette er vanskelig.

Sist fikk jeg ut 5, men av de var det 3 "skikkelige" egg. Av de ble 2 befruktet. Håper inderlig at eggene denne gangen er av bedre kvalitet og henger med helt til torsdag. Er sykmeldt disse tre dagene og regner med at tida kommer til å gå seint fram til telefonen fra klinikken i morgen...

Hei damer!

Jeg henger meg på sammen med dere jeg. Er i gang med første tin-forsøk, og skal ha innsett i morgen. Er kjempespent på om eggene overlever opptining. Skal ringe inn i morgen formiddag, og så blir det innsett etter 12 en gang.

Telefonen jeg grudde for var ingenting å grue seg til. Av de tre små eggene mine var alle blitt befruktet! Jeg var nesten helt sikker på nedtur i dag - dette var bedre enn vi våget å håpe på. Nå gjelder det bare at vi ikke får beskjed om frafall eller feil deling i morra tidlig. Nå VIL jeg bli ruger!

Hvordan gikk det med deg på kontrollen i går, Stjernemagnolia? Blir det uttak fredag, og hvor mange follikler så de?

Og du, Rugekassa, hvordan gikk det i dag? Håper inderlig embryoene dine overlevde tiningen... Spent på å høre!

Ha en fin dag alle sammen, nå skal jeg fortsette å bite negler, og det har jeg tenkt å gjøre helt til i morra!

Gratulerer med befruktede egg, Satya! Ikke bit neglene helt ned da:-)

De tinte opp 2 egg, og begge klarte seg og har flyttet inn til meg:-) Og jeg har fortsatt 3 på frys! Føler meg veldig heldig akkurat nå!

Lykke til med innsett i morgen!

Hei, jeg har satt inn et egg i dag og var så heldig å få fire i frysern:) Da er det bare å vente da....

Har en gutt fra før som akkuratt har fyllt 3 år. Klarte da på første forsøk sistgang, så var heldige, men ikke sikkert det går like lett nå forde.

Uansett, lykke til damer!

Ble det innsett, Satya? Ser ut som at innlegget ditt har forsvunnet.

Nå var det deilig med helg! Travel uke, så jeg er litt sliten.

Kjenner det jobber og murrer litt i magen, men det er vel en slags hormonfest nedi der av progynova og crinone:-) Får håpe eggene finner Rugekassas fasiliteter tilfredsstillende, og velger å slå seg ned. Testdag 14 februar - plutselig føltes det lenge til!

God helg alle sammen!

Annonse

Ja!! Jeg fikk satt inn 2 fine egg i går, er så fornøyd med det. Massevis av murringer og til dels smerter i nedre del av magen, har også vært ganske oppblåst. Utslitt i dag etter å ha vært på jobb. Men alt dette er forhåpentligvis normalt? Nekter i alle fall å tro at jeg er overstimulert, fikk jo bare ut tre egg... Går sikkert over, og jeg har testdato 17. februar!!

Gratulerer med vellykket innsett Rugekassa! Du har så morsomt nick så de må vel slå seg til ro hos deg med en gang.

Hvordan gikk det i dag Satya? Ble det innsett av noen av de tre lykkeeggene deres?

Var på ultralyd på onsdag og da telte de 10 eggposer av variernede størrelse og det var jeg overfornøyd med. En del av dem var store og de satt meg opp på uttak på fredag, dvs totalt 7 dager med hormonstimulering denne gangen også.

Var til uttak på fredag, dvs i dag. Gjorde bittelitt vondt men det var overlevbart i høyeste grad. De nevnte 10 egg på uttaksrommet men skulle komme tilbake med det eksakte antallet senere.

Sykepleieren sa jeg måtte ligge en time i sengen denne gangen pga faren for indre blødninger. Sist fikk jeg lov til å gå etter 15 min. Kjedelig å vente, leste alle magasinene der og bare ventet og ventet.

Spurte sykepleieren om hun kunne fortelle hvor mange egg det var denne gangen. Det var 17 egg!!!!!!!!!! (første forsøk 8 egg, samme medisindose). Hjelpe meg, jeg er sjokkert, dette antallet hadde jeg ikke ventet meg. Alt gubben hadde å si var at vi trenger bare ett egg! Nå sitter jeg og bekymrer meg over kvaliteten på eggene siden det var så mange. Er det ikke det ene så er det det andre sier nå jeg.

Nå er det kvelden og jeg har ikke kjent mye til inngrepet nedentil i ettertid.

Legene skulle se ann kvaliteten på sædprøven før de bestemte om de skulle gå for IVF eller ICSI denne gangen. Sist hadde vi ICSI og da kunne de bruke 6 av 8 egg og alle ble befruktet. Fordelen med IVF er de kan bruke både modne og umodne egg. Ved ICSI må de være modne for å kunne brukes om det er noen som lurer på det.

Skal ringe til Riksen i morgen og høre hvordan det har gått med eggene. Er fornøyd bare det blir innsett. Dette her blir spennende....

Camosilla så flott med innsett og fire på frys. Da har du gode kvalitets egg siden du får egg på frys. Dette kan gå veien....

Gratulerer kjære Satya med innsett av egg i dag! Endelig går det deres vei og delingen gikk riktig for seg denne gangen. Ble så glad på deres vegne for det må ha vært forferdelig å gå gjennom prosessen og alt det innebærer uten å komme til innsett som forrige gang. Egg inn....det girt gode muligheter for å henge seg på babykarusellen fra forrige forsøk!

God helg og kos dere masse alle sammen

Lykke til i dag Stjernemagnolia!

Håper du har fått mange befruktede. Jeg fikk ut 23 egg på mitt siste forsøk. Husker ikke hvor mange som ble befruktet til dagen etter, men da jeg kom til innsett ble det 2 egg til meg og 5 til fryseren. Jeg har ikke hatt så bra resultat før, så kanskje det er lykkebringende for deg også med mange egg:-)

Det var 18 egg totalt!!!! fortalte bioingeniøren i dag på telefonen. Ikke rart de mistet tellingen i går. Skjønner ikke hvor de siste 8 eggene kommer fra siden det var 10 eggposer på onsdag og jeg gikk ned i dose fra 187,5 til 150 de siste to dagene av totalt syv dager med stimulering. Legen var godt fornøyd responsen på onsdag og fortalte det var vanlig med langt høyere dose og flere dager med stimulering i min aldersgruppe (jeg blir 40 år snart) og at de da normalt fikk ut 1-3 egg. Det er bare helt utrolig at det kom ut en økonomipakke med egg!

På grunn av mannens dårlige sædkvalitet måtte de ta ICSI denne gangen også. Av de 18 eggene var det 11 stk som var i god kvalitet og modne som de utførte ICSI på. 9 egg har blitt befruktet og vi skal derfor inn i morgen formiddag for innsett om alt går etter planen. Jippi, jeg kan kanskje bli ruger i morgen! Krysser bein og armer og sender gode vibber opp til eggene våres på Riksen.

Jeg er så glad og fornøyd nå

Klem, klem

Hei Stjernemagnolia;)

Tror vi var på Riksen likt i går.?.

Jeg fikk 16 egg i går og 10 var befruktet når vi ringte dit i dag;)

Dette er mitt 1. forsøk og er veldig spent.

Jeg er 30 år, og har PCO, har blitt behandlet med Puregon.

Syns det var supert å finne en prøvende februarklubb på nett.. og enda mer skøy at vi var der likt i går og at begge fikk en "økonomipakke"

Krysser fingrene for at begge lykkes med innsetting i morgen. Kanskje vi ses:)

Vi har oppmøte rundt 11.

God og spent klem herfra!

Jada;)

Her ble det satt inn ett egg,, å jeg venter i spenning til den 18. Da er det blodprøvetaking;)

har vell ikke alt forhøye forhåpninger, siden det er 1. Forsøk..

Vi fikk to til egg på frys.. Så forhåpentligvis er det søsken.. Og ikke nye forsøk.. ( lever i håpet)

<3 <3 <3

Hei Rugekassa

Nå kommer jeg også etter deg for jeg ble ruger til 2 flotte egg i dag!

Det ble satt inn ett fire-delt egg (navn: Loko) og ett seks-delt egg (Navn: Sjoko). Fikk i tillegg 3 egg på frys. Alt i alt er vi superfornøyde med resultatet.

Har fått beskjed av legen på Riksen å ta det rolig og ligge/sitte i to dager fremover. Tror det er fordi jeg har tatt ut 18 egg og har blødd en del. Litt kjedelig men må man så man. Sist gang da de tok ut 8 egg blødde jeg ikke så mye og da trengte jeg ikke å ta noen hensyn etterpå.

Jeg har blitt ruger igjen og det kan ende i graviditet. Er så glad i dag!

Hvordan har det gått med deg i dag Pradalouise? Gjør regning med det ble innsett siden det var 10 egg som var befruktet i går. Hordan hadde delingen gått? Ble det mange på frys?

Hei hei;)

Dag to på rugingen her nå.. På min lille rosin. Som jeg virkelig håper at det fester seg.

Er litt øm i magen og kjenner litt stikk innimellom.. Er det vanlig? Føler egentlig at denne prossesen har gitt meg en litt "sår" mage.

Huff.. Å så hoster jeg en del.. Det går vel ikke ann å hoste ut egget?

Fra veldig positiv i går.. Til bekymret i dag..

Lykke til februar rugerne <3

Hei Pradalouise!

Øm og stikkende mage er helt normalt. Husk at du har produsert mange egg, og i tillegg har disse eggene blitt hentet ut med ei nål! Første forsøk hadde jeg vond mage i 5-6 dager, men det har variert litt på forsøk 2 og 3 hvor lenge det var vondt etterpå.

Tror ikke du klarer å hoste ut egget - da ville vi fått beskjed om å unngå hosting. Har vært redd for at jeg skal klare å kvitte meg med egget jeg også, men vi klarer nok ikke det:-)

Jeg har kommet til rugedag 5. En hel uke igjen til test... Prøver å være positiv og tenke at NÅ er det min tur! Vi får se:-) Ruger i all hemmelighet denne gangen, og det er deilig!

Lykke til fra meg også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...