Trine_80 Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Noen her som kan svare på spm ang permisjonspenger fra NAV? Jeg forholdt meg til arb.giver sist, så er litt nytt for meg når jeg nå skal se på permisjonsperioden denne gangen. Ett spørsmål er: Får vi ikke fri på røde dager som du i utg.pkt skulle hatt fri uansett? Ser for meg ut som NAV teller disse dagene med i permisjonsperioden som vanlige arb.dager.
Guttemamma75 Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Nav har 5 dagers uke uansett rød dager eller ei. Så nei, du får ikke fri på disse dagene..
Trine_80 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2011 Vet du om det går an å legge inn ferie på disse dagene, for å kunne strekke ut permisjonstiden lengst mulig?
Guttemamma75 Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Man kan legge inn ferie men man kan kun legge inn hele uker i nav sitt system, og man får jo uansett ikke noe lengre permisjon enn om man la feriedagene på helt vanlige dager ettersom nav uansett regner med rød dagene i 5 dagers uken sin..
X10ne Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Jeg er ingen ekspert på dette, men det lille M sier stemmer ikke overens med det jeg har fått beskjed om på min arbeidsplass. Hvis man tar påskeuka som eksempel så er det tre vanlige dager og to røde dager. Setter man opp ferie den uka trenger man bare ta ut tre dager for å "fylle uka" med fritid. Den hele permisjonsuka man alternativt kunne tatt ut kan man da ta på et senere tidspunkt.
Guttemamma75 Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Da får du sannsynligvis permisjons penger via arbeidsgiver og arbeidsgiver har godkjent at du gjør det slik. Får du penger fra nav kan jeg med 100% sikkerhet si at du IKKE kan gjøre det slik..Nav regner ferie i 5 dagers uker uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå