Gå til innhold

Mentha og ?Keiseren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D

Hvordan går det med deg/dere?

Har du noen problemer med ks såret eller går det bra?

Har selv de siste dagene kjent et par kuler i overkant av såret og lurer på om det kan være verk som har samlet seg. Prøvde å ringe barsel i går men de tok ikke tlf. Så må prøve å ringe igjen i morra.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Hei hei! :)

Full fres her, prøver fortsatt å komme inn i noen form for rutiner i vårt nye liv ;) Det er mye å omstille seg til! Men veldig veldig kos :) Håper du trives som tobarnsmamma! Det er utrolig hvor glad man blir i disse små skapningene :)

Ks såret i seg selv er fint, men jeg har hatt en liten blødning på utsiden av livmoren som har vært ganske smertefull. Det ga seg et par uker etter fødselen. Nå har jeg bare sårhet i huden igjen, sikkert etter kutt i nerver osv ;) Kuler i huden vet jeg ikke hva kan være, men sikkert greit å få det sjekket ut. Er det smertefullt? Hvordan er selve såret, er det noe rødt eller hovent?

Ring føden, de bør ha enten svar eller mulighet til å sette deg over til noen som har :)

Skrevet

Hehe blir litt rotete med rutiner med første ja. Her er det nr 2 som må venne seg til rutinene vi allerede har :P

Prøver å kose maaaaasse med babyen for jeg vet hvor fort store de blir. Jenta mi på 2 er ikke så interessert i å kose så mye så. hehe

Uffda, hørtes vondt ut :( Stoppet det av seg selv og hvordan merket du det?

Veldig vondt med de kulene ja. Veldig irriterende siden jeg ikke plages noe av selve såret. Men en kul skal liksom sette meg helt ut. Selve såret er litt rødt på den ene enden. Har blødd litt der også. Når jeg kastet opp en time etter ks og i går når jeg var ute en tur. Men har ikke vondt der.

Tenkte å ringe en tur til sykehuset i morra. Er siste frist i morgen siden det har gått 14 dager på fredag.

Bekkenet tuller fortsatt da. Trodde smertene var borte da jeg lå på barsel og tenkte at "nå er jeg endelig bra igjen" men så kom jeg hjem og oppdaget det var morfinen som gjorde at jeg ikke kjente noe. Liten nedtur. Men heldigvis hjalp det litt å få bort tyngden.

Skrevet

Ja, det blir vel straks litt annerledes når man får nr 2 enn nr 1 :) Her er lillegutt så koseklein at det nesten er litt godt når han sover for seg selv en stund, hehe... Men det henger nok litt sammen med at han har luft og vondt i magen til tider. Men det er utrolig hvordan de vokser - bare på tre uker ser jeg stor forskjell! Nesten litt skummelt... :)

Blødningen ga seg av seg selv ja. Det er fortsatt litt ømt, men regner med det har gitt seg helt. Fikk vite at det sannsynligvis var blødning da jordmor undersøkte meg pga smertene. Det var også noe tull med renselsen som hun relaterte til det, selv om de på føden mente det kunne være rester fra fødselen (noe jeg synes er rart siden de bør være rimelig sikre på å ha fått med seg alt under et ks). Men så lenge jeg ikke merket noe mer til det så var det uansett greit, så da så ;)

Synes det er lurt av deg å ringe sykehuset altså. Det er alltid greit å få de som har kunnskapene til å komme med svar :) Ellers høres såret ditt ut som mitt. Nå er det forøvrig bare en rød strek, og jeg er ikke lenger redd for at det skal revne og at ting skal falle ut :P

Uff, det er synd at bekkenet ditt ikke er bra enda! Men godt å høre at det er litt bedre i alle fall. Det kommer seg nok med tiden, men forstår godt skuffelsen og frustrasjonen det må være å ikke være i full form nå, spesielt etter å ha trodd det var bra igjen. Håper det kommer seg raskt! :) Det må i alle fall være godt å vite nå at du slapp en lang og tung fødsel på toppen av alt :) Kan det hjelpe med fysio eller noe lignende nå, tro?

Og bare et lite spørsmål... Hva synes du om morfinen? Hoi jeg fikk så rush av den, hehe... Farlig godt ;) Sambo bare lo av meg der jeg lå og gliste fornøyd etter hver sprøyte.

Skrevet

Godt med en koseklump da :) Bare å nyte det!

okei, skjønner. Dro du inn til sykehuset igjen da eller undersøkte hun deg når du var der?

Jeg sliter veldig med at jeg er svimmel også jeg da. Har begynt nå i det siste. Blør enda gjør jeg også så må på do ofte. Er snart to uker siden nå men det gir seg ikke. Med jenta mi varte renselsen bare i en uke så var det stopp. Så kom mensen.

Får ikke tak i barsel jeg. Har prøvd å ringt de men de gidder visst ikke å ta tlf. Vil liksom ikke dra til fastlegen heller. Føler meg tryggere på å ringe og dra til sykehuset. Har liksom litt mer peiling på ks.

Ja, er litt redd enda jeg da :P At plutselig skal hele såret bare bli rivd opp og sånn. hehe

Er overbevist om at det var lurt å ta ks iallfall. Klarer ikke tanken på å skulle ha presset ut en unge på 4,3 kg som lå langt oppe og med så kraftig bekkenløsning. Hadde sikkert endt opp med hasteks.

Jeg skal begynne hos manuellterapeut når såret er helt fint og har grodd tenkte jeg :)

Haha den ble jeg helt FJERN av! Holdt på å ta feil baby til og med jeg.

Natt nr 2 fikk jeg en barnepleier til å ta lillegutt og gi han mme siden han nekter pupp. Var rundt halv fem tiden. Jeg sa hun skulle komme inn med han etterpå men hun valgte å ha han på oppholdsrommet fordi hun så jeg var sliten. Men jeg visste ikke det så jeg bråvåknet kl halv åtte helt borte vekk og dopa ned som bare det. Så bare tåke men måtte jo opp og lete etter lillegutt. Gikk til oppholdsrommet og så på en baby som lå der. Var ikke helt sikker på om det var min. Prøvde å se på lappen men skjønte ikke noe.En som jobbet der spurte om det var min unge. "ja, jeg trur det". Etter 5 min så jeg at min lille gutt lå i en anna seng lengre bort. Er så glad for at jeg oppdaget det. Barnepleieren begynte bare å le og sa at de følger med på at det ikke skjer. Måtte bare le selv også. Litt flaut å ikke kjenne igjen sin egen baby..

Sovnet når jeg skreiv meldinger og pratet med mannen og sånn. Skikkelig farlig de morfin greiene altså :P

Skrevet

Det var min faste jordmor som undersøkte meg, jeg ringte henne etter ejg hadde snakket med føden for å få en undersøkelse før jeg evt dro til sykehuset (har en times kjøretur dit). Tenkte hun sikkert kunne si om det var krise eller ikke :)

Så rart at de ikke tar tlf på barsel.. De skal jo liksom være tilgjengelig 24 timer i døgnet for gravide og nybakte mødre med spørsmål. Du kan jo ta veien via fastlegen eller jordmor for å få henvisning til sykehuset evt da, eller bare møte opp på poliklinikken. Det hadde jeg gjort, bare for å få noen svar.

Renselsen holder på enda her og. Er heldigvis baer bittelitt igjen, men det gir seg liksom ikke helt. Det er vel normalt at det holder på i 4-6 uker, var det ikke det de sa? Men det er vel individuelt :)

Manuellterapeut blir sikkert bra! Vi har vurdert det til lillegutt pga magevondten hans, men nå ser det ut som om det begynner å løsne, så da venter vi litt og ser. Skal helt ærlig innrømme at jeg ikke vet helt forskjellen på manuellterapeut, kiropraktor og osteopat, men jeg har skjønt det som at de kan gjør underverker alle sammen :)

Hehe, jeg hadde ingen sånne episoder med morfinen, men det var nok bare fordi jeg ble så godt som lenket til sengen av mannen pga blødningssmertene (som jeg ikke visste det var da - trodde det var helt normalt :P ). Ble i alle fall god og susa, så det var nok like greit å ligge fremfor å rave rundt i gangene på barsel hehe.

Skrevet

Skjønner :) Fikk tak i barsel til slutt i går og var inne til en sjekk i dag. var heldigvis ingenting. Skulle bare følge med på om kulen ble større eller om jeg får feber :)

Hehe skjønte ikke forskjell jeg heller før jeg begynte å gå til manuellterapeut. Jeg vet at manuellterapeut er en fysioterapeut som har lengre utdannelse. :P

Ja, ikke sant. hehe Måtte rave litt i rundt jeg da. Hvor fort var du oppe å gikk igjen?

De maste veldig på meg samme kveld og da endte det opp med at jeg hadde så vondt i bekkenet når jeg reiste meg at jeg stod bare å hylgrein. Fikk ikke bruke sånn prekestol eller få hjelp til å komme meg opp og bortover.

Neste dag var det jeg selv som valgte å reise meg opp om morgenen. Gikk fint da etter jeg fikk morfin og noe anna. Men da maste de om at jeg må gå og legge meg og ikke gå så mye. Da måtte jeg plutselig ta det med ro. hehe

Skrevet

Jeg hadde også kuler i over kant av såret, jeg gikk til legen og fikk beskjed at det ikke var noe farlig så lenge de ikke ble større;)

Skrevet

Så godt å høre :) Det er alltid greit å bare få bekreftet at det ikke er noe å bekymre seg for! Bra de endelig fikk rotet seg til å ta tlf da, det skal jo ikke gå an at det ikke skjer??

Sa de noe om bekkenløsninga da?

Jeg var oppe en tur samme kveld, de kom og maste på meg og, enda jeg hadde det veldig fint i sengen hehe.. For å gjøre det enkelt for meg så fjernet de bare kateteret, så da hadde jeg ikke noe valg :P Første turen på badet måtte jeg henge på jordmora, jeg hadde så vondt (nok en gang blødningen - føltes som om noen stakk en glødende syl inn i magen på meg). Merket nesten ikke noe til såret :P Kom meg nesten tilbake til senga, så holdt jeg på å besvime hehe. Men det gikk bra, klarte akkurat å velte over på madrassen før kreftene forsvant ;) Var oppe en tur et par timer senere, og da gikk jeg selv - krokrygget, men stolt ;) Utrolig hvor fort det går når man bare har kreket seg ut av senga den første gangen!

Til tross for at jeg gikk som en 90-åring med dårlig rygg fikk jeg faktisk skryt for at jeg kom meg så fort, så jeg må innrømme at jeg følte veldig med disse andre som må ha hatt det helt grusomt. Men det hadde nok blitt desto tøffere om jeg ikke hadde knasket paracet og voltaren sammen med en og annen dose morfin hehe.. Tok mer smertestillende de dagene på sykehuset enn hele resten av livet tilsammen! Men jeg hadde ikke noe valg, de dyttet i meg enten jeg ville ha eller ikke ;)

Vi skal antakelig ta med lillegutt til kiropraktor nå, han er fortsatt plaget med luft i magen, og vi får ikke til å gjøre så mye med det. Det har blitt bedre, men om en kiropraktor kan gjøre at han ikke plages i det hele tatt så er det ikke noe å tenke på :) Manuellterapeut blir veldig langt å kjøre, så vi prøver kiro først. De har veldig god og lang erfaring med babyer her, så satser på at de vet hva de gjør! Men det virker litt skummelt og, at en fremmed dame skal knekke i babyen min :/ Huff..

Skrevet

Nei, ble bare fort inn og fort ut igjen :)

Oi, de fjernet det så fort ja. Med meg tok de det neste dag siden de så jeg ikke klarte å gå pga bekkenet.

Ja, var kjempegodt å komme seg opp når man selv hadde lyst. Ble litt annerledes når man ikke ble tvunget til det. Ble litt mer motivert.

Ble overrasket jeg også faktisk. Trodde det kom til å gå mange uker før jeg ble i fin form. Men bare dagen etter ks var jo veldig fin syns jeg :)

Skjønner at du syns det blir litt skummelt. Men er bedre å prøve det enn å slite så mye med det iallfall! Og hvis de har et godt rykte er det nok verdt et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...