Gå til innhold

smerter i lysken noen forbindelse med tid for fødselen? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Er i uke 38 +1 og har noen merkelige ilinger/smerter i lysken på høyre side, og føles som om jeg ikke får med meg beinet når jeg går. Har vært noe plaget med bekkenet gjennom svangerskapet, men hadde ikke dette med nr 1. Lurer på om det kan ha noen forbindelse med forestående fødsel, og om dette kan telles i dager? (er noe rastløs og utålmodig). Skal forøvrig til svangerskapskontroll i morgen og se hvordan statusen er med hodet festet eller ei.. Noen som har noen erfaringer med dette, eller som er i samme situasjon?

Nr 1 kom 11 dager før termin nemlig, og jeg tror kanskje vesla kommer før og, men har regnet på dager de mener svangerskapet varer og finner ut at jeg mest sannsynlig skal gå 11 dager over termin denne gang. (med utgangspunkt i 283 dager)

Fortsetter under...

Beklager, men det er ingen som kan anslå hvor mange dager det er til fødsel uansett hva slags symptomer man har.. Men mindre man skal ha KS da såklart :P

Når det gjelder ilingen/smertene du har i lysken, kan dette høres ut som om du har et lite nurk som har festet seg, og prøver å snu litt på hodet :) Så du får nok bekreftet dette i morgen på kontrollen din :)

Lykke til!

Jeg har også hatt sånne smerter i lysken på venstre side (hvor babyen ligger) kom i uke 38 ca.

Nå i løpet av de siste dagene har babyen vært veldig aktiv og plutselig så forsvant smerten i lysken og jeg kunne gå normalt og ikke bredbeint og med følelsen av å dra den ene foten med meg. Da tenkte jeg "nå er hodet kommet på plass". Skal til jordmor i dag og da håper jeg å få vite at hodet har festet seg. For 1 uke siden så lå hodet ganske høyt oppe og var ikke festet, mulig det var derfor jeg hadde vondt i lysken..

Men jeg tror ikke at det har hjulpet på noen modning denne lyskevondten, har ikke hatt murringer, mistet slimproppen eller andre tegn.

Har 8 dager til termin i dag.

Håper lysken din også blir bra snart :)

Hos jordmor i dag så fikk jeg vite at hodet er enda ikke festet helt, men at hodet hadde kommet godt nedi bekkenet i motsetning til forrige ukes kontroll. Så det kan jo tyde på at lyskestrekken er et resultat av at barnets hode klemmer seg nedover litt på skrå.

Jeg er i uke 35, og fikk en sånn iling nedover lysken på høyre side da jeg gikk til bussen i går. Får veldig med kynnere når det er så kaldt, så trodde kanskje det bare var en kjip kynner. Men det var litt ekkelt, for det gjorde vondt en god stund etterpå, kjentes som om jeg ble litt nummen i lysken. dette var i kombo med litt vonde kynnere, så ble litt småstresset, men det gav seg så snart jeg ble varm igjen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...