Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg lurer på er om dere tror babyer har har det best med faste rutiner på mat og søvn, eller om de har det best om de får styre dagene litt selv etter deres behov osv.

Føler nemlig her at matrutinene er greie, men sliter sånn med å få rutine på dagsoving og tenkte kanskje jeg skulle la lillemor på 7 mnd styre dette litt selv. Føler jeg stresser med det hele dagen. Ser på klokka hele tiden for å regne ut hvor lenge det er siden hun sov og hvor lenge det er til hun skal sove igjen. SLITSOMT!!!

Men er igjen redd om hun ikke sover nok om hun styrer selv. Og sover hun ikke nok blir natta vanskelig. Hun er en av disse 30-40 min soverne g bør helst sove 2 t og mer i løpet av en dag for å få en grei natt. Så vanskelig å få det til å gå opp ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde latt min styre dette selv, så hadde det ikke blitt mye søvn - eller han hadde segnet om for nært sengetid, og så hadde kveldsstellet blitt spolert. Jeg/vi innførte rutiner tidlig med førstemann, og selv om det av og til var litt stress med å få ham til å sove nok om dagen, så var det mye bedre enn alternativet. Tror de fleste søvneksperter ville sagt at du må styre dette, og ikke ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...