Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jeg sitter bare og tenker litt nå. Det er jo så mye regler for hva man ikke kan spise når man er gravid. Og så tenker jeg på om det er noe lignende for når man ammer? Mener jeg har lest noe om det, men akkurat nå klarer jeg ikke å komme på det (ammetåke!)... Hjelp?
Gjest Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Jordmoren min sa at en fin tommelfingerregel er at det du kan får luft i magen av kan babyen få luft i magen av. Men dette er jo veldig individuelt da, så man må nesten bare prøve seg frem.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Det er visst noe babyen kan reagere på. F eks. kål, løk, sjokolade og sånn. Kan få mye luft i magen. Hvis du googler: "mat når man ammer" så kommer det opp mange linker om det
laroos Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Beste tipset her er vel å prøve seg fram. Det finnes lange lister over ting som kan gi babyer magevondt, men det er ikke sikkert at din reagerer på noe som helst! Jeg var litt forsiktig i begynnelsen sist, men fant etterhvert ut at jeg kunne spise det jeg ville. Denne gangen har jeg ikke tatt noen hensyn, og det ser ut til å gå utmerket så langt. Lurte i jula på om brus ga utslag, men neste gang jeg drakk brus skjedde det ikke noe, så hvem vet.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Okay, men sånn bort i fra luft i magen-problemer er det ikke noe man ikke skal spise mens man ammer? Tenker i forhold til f.eks spekemat, rakfisk osv som gravid pga bakteriefare. Er det noe sånt som går over i melken?
Gjest Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Har hørt noe om skalldyr og jordbær pga allergi, men jeg er ikke sikker....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har hørt at man kan spise skalldyr så lenge barnet ikke reagere, det samme med jordbær. Men det er jo forskjellig anbefaling fra hs til hs har jeg merket
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Fra et allergisynspunkt er det ikke holdepunkter for å anbefale spesielle kostholdsråd til ammende. les mer her om nei-mat når man ammer; http://matportalen.no/Emner/ammende Det er altså ingen fare for toxo/ listeria, så bare til å kose seg med myke oster, fenalår osv, og selv har jeg aldri merket noen luftplager hos jentene mine selv om jeg har spist både løk og sjokolade, brus osv.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Tusen takk for masse fine svar Da skal jeg ikke bekymre meg noe mer, og heller kose meg med alt som var forbudt i graviditeten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå