Gå til innhold

Synger dere for lille i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall hvilke sanger synger dere? Jeg er helt blank på fine barnesanger, ettersom jeg aldri ble sunget for. Men synes det er koselig om hun kjenner igjen stemmen min når hun kommer ut :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja:) Så og si hver dag, bare fordi det er koselig. Det gjør mannen min også, det er nesten så jeg blir gal til tider.

Det har vel ikke noe å si hvilke sanger du synger? Jeg synger alt mulig, etter sanger på radio, spotify osv.

Skrevet

Næi ikke akkurat, men jeg synger for guttene når de legger seg så da hører no babyen d også:) jeg synger typiske barnesanger jeg da siden guttene ønsker d:)

Skrevet

har ei jente på 20 mnd, og hun elsker å synge, så blir litt sang på oss i løpet av dagen, og da får jo den lille i magen også høre :-) (jeg kan absolutt ikke synge, men det bryr ikke snuppa seg om, hun er fornøyd) har kjøpt CDer med barnesanger, og det hjelper meg veldig, for da har jeg melodien. liker veldig godt CDene "barnas viser" da særlig CD nr 1, mange kjente barnesanger, som de også synger i barnehagen.. svigermor kjøpte alle cdene til oss i en samleboks, hun kjøpte den på platekompaniet, men man kan sikkert bestille på nettet også. ellers finnes det jo mange fine sangbøker.

Skrevet

:) Dattra mi på 2 liker godt å bli sunget for, og da prater vi gjerne om lillebror, og at vi kan synge litt for han og. Da legger hun seg med kinnet mot magen min og begynner å gaule 'bæ bæ lille lam':) Det blir heldigvis mye synging ettersom dattra mi liker det så godt, var ikke så mye av det i første graviditet. Men det er veldig koselig asså!

www.barnesanger.no har de fleste tekster til barnesanger og regler. De har facebookside også. Ellers kjøpte jeg en cd med barnesanger da jeg gikk gravid med dattra mi. Veldig greit ettersom jeg ikke husket melodiene på en del av sangene. Og den er jo ibruk i bilen nå:)

Synes Torbjørn Egner og Alf Prøysen har mange fine barnesanger! Og Knudsen og Ludvigsen så klart:) Hanne Krogh har gitt ut 2 cd'er som heter 'Thorbjørn Egners barnesanger', og 'Alf Prøysens barnesanger'.

Lykke til med synginga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...