Pregno Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Fant ut denne helgen at nå burde lillemor på 8 mnd klare seg uten 02 og 05 puppen. Hun spiser grøt morgen og kveld + mellommåltid midt på dagen. Å selvfølgelig pupp innimellom der :-) Siste tår for kvelden får hun ca kl 23, når jeg legger meg. Våknet i natt kl 04, gråter. Tilbyr henne vann på flaske men det vil hun ikke ha. Begynner å suge på tommelen så jeg legger henne ned i sengen igjen. Begynner da å gråte igjen, lar henne da ligge litt, så suger hun på tommelen en stund. Begynner å gråte igjen, venter litt før jeg tar henne opp igjen for å tilby henne vann, vil ikke ha. Lot henne tilslutt ligge i sengen å sutre og suge på tommelen om hverandre til hun tilslutt sovnet. Det tok vel tilsammen 1,5 time. Hvordan gjør dere det? Noen tips ;-)
Mjølkekua Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Vi gjennomførte nattavvenning i beg av januar. Eller -målet var å få ned pupping til kun ett måltid per natt. Hun våknet hver halvtime ilpa kvelden og ville i sengen vår... så mye mas. Men vi var inne hos henne mens hun skrek og trøstet henne, sang og bysset litt. Dette skjedde et par gg i lpa kvelden. Hun fikk så mat igjen kl 0300 (hadde sånn spreng, så det passet fint). Og da sov hun til 0600. Neste natt sov hun til 3 uten oppvåking! Nå har hun dessverre hatt omgangssyke, og jeg har derfor gitt pupp på natten (eller når hun ville ha). Regner med at jeg må ta en ny runde når hun er helt frisk.. :-( tror jeg, som du, kommer til å legge inn et MME måltid kl 2230-2300 (når jeg legger meg), og heller innføre at hun ikke får pupp på natten før kl 0600. Jeg ammer ellers, men har fått så lite melk i det siste. Merker at utdrivingsrefleksen er supertreg også. Hun må holde på lenge før den starter, og hun drar og dytter for å få ut mer. Synes det høres ut som dere er godt på vei jeg. Må bare stå løpet ut :-) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå