Gå til innhold

Liten mage, under kurven, er så bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går, er i uke 33. Fin hjertelyd og kjenner mye liv. Men når hun målte magen reagerte hun med en gang, den ligger under kurven,...blir jo litt engstelig. Hun henviste meg til sykehuset for ekstra ul. Noen som har vært borti noe liknende.??. Har ligget helt nederst hele sv da, men nå hadde den flatet litt ut.;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster flatet ut i uke 33 ca, det viste seg da etter time på sykehuset med ul at babyen hadde lagt seg med hodet godt ned i bekkenet og derfor endret magen seg mye. Så trenger ikke være noe farlig :)

Skrevet

Har også hørt at magemålet kan flate ut når babyen fester hodet i bekkenet!! Ellers sank mitt magemål ganske brått i forrige graviditet. Da var det snakk om at fostervannmengden var lavt. Gikk til sjekk på sykehuset men det var aldri spesielt dramatisk :)

Skrevet

Hei!

Jeg er uke 36 og har de 2 siste gangene hos jordmor fått målt lave mål med siste kontroll i går. Var på Ahus pga at jeg merket lite liv for 2 uker siden og da fikk jeg beskjed om at babyen var 4% større enn gj.snittet så det trenger tydeligvis ikke å bety noe. Jordmor sa også i går at det har noe med at babyen ligger med hodet festet og kan ligge langt nedi bekkenet og da er det ikke så veldig lett å måle. ; )) Uansett greit å få sjekket det da for jordmor hadde også sendt meg videre til ultralyd hadde det ikke vært for at jeg allerede hadde vært der. ;))

Skrevet

jg og datt ned på min kurve rundt den uka, kom opp igjen på sin egen kurve etter 4 uker så alt er "normalt" igjen nå:) de vokser og litt i rykk og napp så får satse på at det ikke er noe farlig, men bra du får ul for å sjekke alt:)

Skrevet

Sist jeg var gravid flatet også kurven min ut på slutten. Lå vel på gjennomsnittet ca og plutselig lå jeg godt under gjennomsnittet. Jeg fikk da beskjed om at det var fordi hodet lå festet dypt i bekkenet.. Hun veide 3800 g da hun ble født så det var ikke fordi hun var spesielt liten.

Skrevet

Kan bare bekrefte det andre sier; jeg ligger under kurven, men vekstestimering antyder en kjempebaby på godt over 4 kg... Og hodet er ikke festet, så det er ikke forklaringen. Lurer rett og slett litt på hvor dette barnet egentlig er ;-)

Men for egen ro er det jo uasnett kjekt om du kan få det sjekket med en ekstra ultralyd hvis det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...