Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere pr måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Lurer på hvor mye penger dere bruker pr måned?

Selv bruker vi ca 40 tusen, synes det høres helt sinnsykt mye ut. Er det det?

Skjønner ikke helt hvor pengene blir av. vi spiser ute max en gang i uken og ellers er vi veldig moderate. Handler ikke noe særlig med klær, og når vi handler er det på salg eller hennes og maurits.

Vi går aldri ut på byen og drikker sjelden...

Unner oss en ferietur i ny og ne, selv om det begynner å bli lenge siden...

Hvor blir pengene av?? Hmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 38 tusen inn og vi klarer å bruke opp alt på 1 mnd. ikke har vi unge heller ende.

Skrevet

Du presiserte ikke særlig godt i innlegget ditt, HI. Tenker du på hvor mye vi bruker inkludert alle faste utgifter som lån, strøm, forsikring etc? Eller tenker du på hvor mye vi bruker til "kos" utenom?

Vi har ca 50 000 utbetalt, ca 30 000 i faste utgifter, bruker ca 10 000 på mat/husholdning og drivstoff, sparer 4000, og har da ca 6000 igjen som "søses" bort på shopping, restaurantbesøk etc.

Skrevet

Oi, tror dere burde lage en oversikt over hva dere bruker pengene deres på.

Bruker selv 13000-14000, er alenemor.

Skrevet

Jeg bruker 20 000. Da er det mat, klær og fornøyelser for meg og barna. Mannen "bruker" en ukjent sum på regninger, renter, drivstoff osv. altså alle faste utgifter. Vi bruker nok altfor mye, men trives godt med det.

Skrevet

Vi har 40.000 inn, og 40.000 ut...

Du 12:56; hun mente sikkert hvor mye man brukte på ALT! Vi betaler 12.000 bare i huslån, 3000 i forsikringer, barnehage/sfo nesten 5000... da er vi langt over forbruket ditt ;)

Skrevet

Ville bare presisere at av dette så er 9000 til husleie.

Skrevet

Vi får ut ca 45 000 i mnd.

Slik går pengene sånn cirka pr måned:

4000 til sparing/bsu

14 000 huslån

1300 studielån

2000 andre lån

3000 strøm, internett og tv

5000 regninger (avis, telefon, bokklubb osv)

6000 mat/husholdning

1500 klær

2000 bensin

Resten (ca 6000 blir brukt til diverse andre ting til huset, ekstra sparing, ekstra klær, fritidsaktiviteter som kino osv)

Skrevet

Vi har vel 55000 e skatt.

Vi betaler mye ned på huset per mnd - ca 20 000 +\- (hvorav 9000 er rente). Her betaler vi det vi kan hver mnd. Vi spleiser etter nettolønn til felleskonto - 15000 til fellesutgifter som mat, forsikring, barneklær, regninger på bhg, svømmeskole, strøm, bensin (etc). Hender vi må overføre litt ekstra noen måneder.

Personlig sparer jeg BSU, 1700 per mnd..og så betaler jeg ned studiegjeld, litt mer enn jeg trenger (alt fra 0-6000 per mnd).

Blir vel til at jeg har 5000-7000 igjen til meg selv etter regninger er betalt, og mannen 7-10000. Han tjener mer enn meg, og vi har ikke felles privatøkonomi.

Skrevet

12:57: Har dere en avtale om hva som skjer hvis det blir brudd? Mange kvinner som står igjen med ingenting fordi de har brukt sine penger på mat, mens mennene har nedbetalt huslånet.

Skrevet

Vi har ingen avtale, men er gift og blir det brudd deler vi 50/50 av verdiene. Begge står som eiere av hus og biler. Jeg er dessuten hjemmeværende og tjener ikke penger til fellesen, pensjonen sparer jeg til privat.

Skrevet

Han betaler ned studielånet mitt også

Skrevet

HI her..

Da er det ikke så gale likevel da:) Jeg som synes at vi bruker så mye penger... men vi betaler nesten 20 tusen på huslån hver måned:)

takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...