Gå til innhold

Kommentarer på jentenavn!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemmer på Hannah :) Det heter jeg, og er kjempeglad i navnet mitt. Synes ikke det er sukkersøtt, og sel vom det var på topp-10-listen én gang for noen år siden er det ikke det lenger nå. Er kjempegreit når man er utenlands fordi det er et internasjonalt navn.

Stemmer også på Hanna. Det er stødig og godt, dessuten enkelt, både i skrift og tale - og det fungerer også helt greit i engelsktalende samfunn. Anna er også et bra navn, men kjedeligere enn Hanna. De andre forslagene dine er overhodet ikke i min gate, så jeg lar være å kommentere.

Min rangering:

1. Henny - kjempefint, gammelt norsk navn! :)

2. Hanna - fint, men litt mye brukt..?

3. Anna - fint, gammelt norsk navn

4. Hedda - ok, litt kjedelig

5. Eira - liker ikke så godt.

Etter min mening er Henny det beste og i en klasse for seg! :)

Hanna og Anna er også fine og gode alternativer.

Lykke til med valget

Annonse

Rangerer og kommenterer:

1. Anna - Nydelig! Flott, klassisk, sterkt, og gammelt.

2. Hedda - Vakkert jentenavn! Liker det veldig godt.

3. Hanna - Pent navn, men litt lei.

4. Eira - Helt greit. Ikke stor fan.

5. Henny/Hennie - Liker ikke.

Jeg stemmer på Anna. Hedda på en god 2.plass. :-)

Anna - nydelig, klassisk, vakkert stødig - men akk så mye brukt! (Som kjent 13. plass i 2010)

Hanna - herlig navn, men igjen: POP POP POP.

Eira - flott, men bare middels tidløst i mine ører. Har vært veldig i vinden i det siste, selv om det ikke når så høyt på statistikken. Men fortsatt et flott navn. :)

Henny/Hennie - Trodde jeg var den eneste som likte dette. Flott navn. :)

Hedda - Absolutt! Liker veldig godt.

Tror ikke du kan gjøre feil her!

Anna er vakkert, men litt for mye brukt for min del.

Hanna er greit, ikke noe annet.

Eira likte jeg opprinnelig ikke, men nå har jeg fått litt sansen for det.

Henny synes jeg er ganske så forferdelig og jeg liker heller ikke Hedda.

Klarer ikke velge noen klar favoritt her.

Henny er kjempefint, men vil ikke kalle det tidløst. Det var litt brukt for 80-90 år siden, og det har vært ganske stille inntil de siste årene. Vet om flere små Hennyer.

Anna og Hanna er fine.

Eira synes jeg er fint, men ikke tidløst.

Hedda er jeg ikke mer enn tålelig begeistret for.

Si fra om du vil ha forslag, er glad i tidløse navn selv(-:

Anna - vakreste jentenavnet som er

Hanna - kjempefint

Hedda - vet om to søte små Heddaer, liker navnet godt

Henny - uvant, men egentlig ganske kult, synes Hennie blir et helt annet navn, liker ikke det så godt

Eira - for spesielt

Annonse

Tusen takk for så mange kommentarer! Smaken er jo som baken, og type navn vi foreslår spriker vel like mye som meningene som tikker inn :-) Det er vanskelig å finne tidløse navn, og vi har i tillegg to småtasser fra før som jeg valgte å ikke skrive navnene på innledningsvis. Ønsker nemlig ikke at navnet på den lille skal være for mye "styrt" av deres, men allikevel er det fint om de passer sammen. Våre to andre heter Oskar (som ikke har vært så populært før nå - foreløpig i Oslo) og Embla (som er noe mer spesielt og mindre brukt). Sier gjerne takk til forslag på andre navn, helst med maks to stavelser!

Anna får en soleklar førsteplass hos meg, hvertfall! Synes det treffer alle ønskene deres jeg. Så er det jo så utrolig fint :) Passer også kjempebra til Oskar og Embla.

Hanna synes jeg blir så mye hardere.

Eira klarer jeg ikke helt å se på som et navn.

Henny synes jeg også er veldig hardt, Jenny er både penere og mykere. Skrivemåten Hennie blir for meg et etternavn takket være Aksel Hennie..

Hedda. Liker ikke. Assosierer det med "padda". Eller "jeg head'a ballen" f.eks, som i fotball.. også et hardt navn

Oskar, Embla og Henny er superfint sammen! Forskjellige men fine sammen. Nydelige navn!

Kult at dere har en Embla og en Oskar, at det ikke er Trym og Embla eller Oskar og Emilie, liksom.

Og Henny er i enda en kategori.

Av dine andre forslag synes jeg Anna eller Hanna.

Vet ikke om jeg kan komme med noen bedre forslag egentlig?

Ada?

Live?

Anny/Annie?

Fint blir det uansett, tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...