Gå til innhold

Barnet mitt biter og lugger, noen råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 17 mnd, som biter og lugger meg noe grusomt. Det er rett og slett grusomt, og ikke minst vondt. Hun har en tendens til å bite andre også, hittil har det mest vært bestefaren, men ser en lyst til å bite andre da spes barn.

Jeg vet snart ikke mine armeråd lengere, hvordan få henne til å slutte?? Har prøvd med tilsnakk med forskjellige stemmeleie, men funker ikke.

Er det andre som har vært bort i noe slikt, og fått barnet å slutte???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen råd å kaste ut??

Skrevet

Det er ikke moro nei. Min halvannen åring klyper og dasker meg i ansiktet..noen lekelugger hun HARDT. Kjefting hjelper ikke, de skjønner ikke sånt. Det går over. Ofte er det barn som ikke uttrykker seg med ord, mitt barn er 2 språkelig og sen med språket. Derfor reagerer de med det de kan av språk..nemlig kroppsråk. Det er sånn de uttrykker seg. Bare ta henne på en kjørlig og forsiktig måte og si "nei, ikke sånt. Det gjør vondt. Smeike istedet" eller noe, det gjør jeg og det har blitt bedre. Lykke til!

Skrevet

Fjern henne helt fra situasjonen, lugging og biting er ikke greit! Hadde fjernet henne ut av rommet om mulig. Jeg gjør det med min om han slår og nekter å høre etter på verbal irrettesetting. Han får bare èn sjangse, biter han igjen setter jeg ham på rommet. (med døren åpen så klart, han kan gå rett ut igjen, er jo mest for å statuere et eksempel med at ugrei oppførsel gjør at man ikke får være med der det er moro lenger)

Skrevet

Joda de skjønner stemmeleie fra de er ganske så små. Her har jeg brukt et forsiktig mørkt nei og fjerning av hender eller ta henne bort fra ting hun ikke får røre fra hun var 8-9 mnd. Hun forsto ganske raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...