Gå til innhold

Smører dere noe på den voksende magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har smurt magen med div. i mine andre 3 svangerskap, noen som har tips til noe som fungerer og føles bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg varierer med d som står nærmest

bodylotion, natusan babyolje, weleda svangerskapsolje/strekkmerkeolje

den siste fikk eg med jordmor, for å se om d hjalp på hudkløen på magen.

har strekkmerker på rumpe, lår, bryster, og mage fra forrige svangerskap (la på meg 22 kg, og d gikk fort oppover på vekta)

har oxo strekkmerker i korsrygg fra ca 12-årsalderen, da eg hadde et rykk i høyden.

så har ikke tro på at noe egentlig hjelper mot strekkmerker, men d er lov å prøve å forebygge:O)

men synes oxo d er greit å vedlike holde huden, og gi den fuktighet. er jo bare en god vane å legge seg til, for eg er ikke så flink til vanlig.

nå smører eg omtrent hver dag, og gjerne både morgen og kveld, så sant eg husker på d, eller har tid.

Skrevet

en fet og go fuktighetskrem, for eksemepel a-krem

eller vitamin e- fra body shop. Ikke det at eg føler det hjelper på strekkemerkene, de kommer uansett, men viktig å smøre huden med fuktighetskrem for det om!

Skrevet

Ja jeg smører meg, men om det har noen hensikt er jo uvisst ;) Har vært heldig og har bare noen få strekkmerker på puppene fra de to forrige svangerskapene, men denne gangen har puppene vokst mye så det har kommet noen flere der ;)

Forøvrig har jeg kjøpt en krem på apoteket fra ACO som heter:

Sense&Care, moisturising body milk, cottonseed + vitamin e

Helt tilfeldig fordi den var på tilbud for noen uker siden, men krem med e-vitamin skal jo være bra, og den både føles godt og lukter lite (inneholder parfyme, men det kan ikke være mye, for jeg er vàr) ;)

Smører meg daglig etter at jeg har dusjet..

Skrevet

Ville ikke smørt meg med A krem, den inneholder parabener... Skikkelig vanskelig å få tak i kremer som ikke har noen uheldige stoffer i seg..

Jeg bruker strekkmerke kremen til miljobaby.no Og Mori Of Norway hudkremen, For de vet jeg iallefall er trygge. Ellers er produktene til babyline bra. På gronnhverdag.no har de testet mange type kremer, ville gått inn der og tatt en kikk. Alle kremer med svanemerket skal være trygge.

Vil jo ikke risikere og smøre magen inn med hormonforstyrrende eller allergfremmende stoff..

Tror ikke weleda gjorde det så bra heller forresten...

Skrevet

Jeg smører ikke på noe som helst, fikk ikke strekkmerker sist og har ikke sett noe til de ennå heldigvis.

Hvis du begynner å klø veldig ville jeg bare smørt på med litt fuktighetskrem.

Skrevet

Om du får strekkmerker eller ikke har NULL NIKS å gjøre med om du smører eller ikke. Eneste som betyr noe er gener og hudtype. Noen får strekkmerker i det de tester positivt, andre blir diiigre uten å få et eneste. Dette er mitt andre svangerskap, har en uke til termin og har ikke fått noen på mange ennå iallefall. Har ikke smurt.

Smør for velveret sin del, men når det gjelder strekkmerker er det lite du kan gjøre.

Skrevet

Helt enig med Mastermind her. Strekkmerkene oppstår i dypere hudlag og det hjelper lite å smøre seg inn. Men tørr hud som strammer kan være god å smøre etter dusj. Jeg bruker vanlig fuktighetskrem.

Skrevet

Dette er mitt 4.svangerskap og jeg har ikke vært så plaga med strekkmerker, lurte bare på om noen hadde noen gode tips eller bra produkter de likte, skjønner at noen synes det er bortkasta men den diskusjonen var jeg ikke ute etter..

Deilig å slippe unna strekkmerkene, tror ikke gode kremer gjør det verre, det er dessuten en koselig jobb for pappan å smøre fine magen..

Skrevet

det har faktisk ingenting å si hvilke krem du bruker, men for å minske og mulig forebygge strekkmerker må kremen masseres inn i sirkler!

når du maserer mer enn et minutt på stedet øker kollagenet og du setter igang produksjon i det indre hudlaget.... kun da KAN det hjelpe:)

alle snakker om kremer osv men det er massasjen som teller... du kan like gjerne bruke olivenolje:)

har to venniner som masserte ca 30 min hver dag på utsatte steder, en søster som gjorde det og en mor... ingen av de fikk strekkmerker, noe er selvfølgelig genetisk, kommer ikke utenom det. Men problemet er jo at svært få gidder å sitte å massere en halvtime på magen hver dag! :) heheh men det setter igang produksjon av kollagen i indre hudlaget så det skal ihvertfall hjelpe litt, men noen vil uansett få strekkmerker, bare kanskje litt mindre? vært å prøve:) jeg prøver å massere i sirkler ca 30 min hver dag, men er ikke bare bare...heheh

Skrevet

Cocoa butter stick fra bodyshop. Er en slik stift du smører på i en fart, skikkelig lettvint:-) Trekker fort inn i huden og kan brukes under krem, men også alene bare den:-) Har hørt at mange har brukt og anbefaler den:-)

Skrevet

Enig med mastermind. Min mor hadde heller ikke strekkmerker, ikke jeg heller. Og jeg var veldig stor for å si det mildt! Grunnen til at jeg sier at det kan være greit å smøre hvis en klør er gjerne hvis en har litt tørr hud osv, mener det kan være litt lindrende. Men om en får strekkmerker eller ei er ikke avhengig av hvor mye eller lite du smører deg.

Gjest pizzadilla
Skrevet

Jeg har laget min egen krem av sheabutter, cocoabutter og div oljer + e-vitamin. Sheabutteret skal visst være helt supert for å forebygge og på strekkmerker som allerede er kommet(ifølge folk som har brukt det over ca 6mnd). Bruker selvfølgelig helt ren shea som kommer i store klumper:-)

Kommer strekkmerkene så får de bare gjøre det, men da har jeg iallefall gjort alt jeg kan for å ikke få dem! Jeg lærte på hudpleieskolen at det ikke fins NOE som hjelper, men det er da bedre å prøve :-)

Uansett.. Når dere skal smøre dere er det viktig å sjekke at produktet IKKE inneholder mineraloljer. De blokker porene og det er jo ingen vits i?:-) Babyolje på matvarebutikken er ofte ren mineralolje..Er bare å se på innholdsfortegnelsen:-)

Skrevet

Jeg smører meg også med cocoa-stick´en..om den funker vet jeg ikke, men den lukter ihvertfall godt;)..og er lett å påføre uten kliss..

Skrevet

Jeg ble anbefalt et body butter fra serien Green People. Deilig og skikkelig fet krem. Er nå i uke 26 og har brukt denne kremen siden uke 13/14 og har mye igjen enda så den er dryg og god. Er også flink med peeling og dusjolje. Jeg er en av de som tror det hjelper, og om det ikke gjør det så blir i alle fall huden myk og god :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...