Gå til innhold

Noen som har blitt stiv i ledd etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så merkelig, enda er det litt småvondt å bøye fingrene (hadde det på slutten av graviditeten også). Særlig om morgenen. Og nå synes jeg at jeg har blitt så stiv i anklene også. Stavrer meg ut på badet om morgenen - så går det seg til etterhvert når jeg får gått litt.

Hva kan det være? Er det noen flere som har det sånn, kan det ha med hormoner å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det har med hormoner å gjøre, ja. Hadde leddsmerter i ganske lang tid etter fødsel - flere måneder. Var stiv som en stokk om morgenen, og fingrene verket. Var skikkelig redd for leddgikt, men så gikk det plutselig over :)

Skrevet

Jeg var stokk stiv omtrent hele det første året etter fødsel. Verst på morgenen, men hadde problemer med å sitte/ligge på gulvet, stivnet helt til og hadde problemer med å komme meg opp igjen.

Har hørt noen kalle det ammegikt, altså er det hormonelt.

Det kom seg gradvis etterhvert som jeg trappet ned ammingen.

Skrevet

Takk, det har jeg også lurt på.

Jeg er blitt stiv i anklene, over fotbladene og i knærne. Verst når jeg står opp om natta og morgenen. Også stiv i forskjellige sittestillinger og når jeg begynner å gå etter å ha sittet litt, men det bedrer seg til når jeg får gått litt.

Ammegikt, da er det vel bare å venne seg til det da.... hmm

Skrevet

Merker også det. Spesielt i anklene, og om jeg har sittet lenge så er det vanskelig å reise meg opp å være strak. Føler meg som ei gammel, gammel dame her jeg tusser rundt. Blir jo bedre straks jeg får rørt litt på meg da.

Skrevet

Takk dere, så lettet jeg ble nå! Var virkelig bekymret, særlig siden stivheten i anklene har kommet til nå, flere uker etter fødselen. Men.. da håper jeg det bare er hormonelt, og at det går over igjen! Takk for svar!!! :-)

Skrevet

Synes dere forresten at det er ekstra vanskelig å gå ned trapper når det er sånn? Huff, ekkelt dette her...Og litt rart at jeg skal få det i anklene nå, nesten tre måneder etter ks....

Skrevet

Jøss, det har jeg ikke tenkt på....har også småvondt når jeg bøyer fingrene om morgenen. Ble litt bekymret for at jeg begynte å bli giktisk... Har ei jente på snart 9 mnd. og ammer fortsatt, så da skjønner jeg jo hva det kommer av - det var fint å vite:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...