enits40 Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Er så merkelig, enda er det litt småvondt å bøye fingrene (hadde det på slutten av graviditeten også). Særlig om morgenen. Og nå synes jeg at jeg har blitt så stiv i anklene også. Stavrer meg ut på badet om morgenen - så går det seg til etterhvert når jeg får gått litt. Hva kan det være? Er det noen flere som har det sånn, kan det ha med hormoner å gjøre?
maibaby2010 Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Tror det har med hormoner å gjøre, ja. Hadde leddsmerter i ganske lang tid etter fødsel - flere måneder. Var stiv som en stokk om morgenen, og fingrene verket. Var skikkelig redd for leddgikt, men så gikk det plutselig over
Babyønske �� Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Jeg var stokk stiv omtrent hele det første året etter fødsel. Verst på morgenen, men hadde problemer med å sitte/ligge på gulvet, stivnet helt til og hadde problemer med å komme meg opp igjen. Har hørt noen kalle det ammegikt, altså er det hormonelt. Det kom seg gradvis etterhvert som jeg trappet ned ammingen.
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Takk, det har jeg også lurt på. Jeg er blitt stiv i anklene, over fotbladene og i knærne. Verst når jeg står opp om natta og morgenen. Også stiv i forskjellige sittestillinger og når jeg begynner å gå etter å ha sittet litt, men det bedrer seg til når jeg får gått litt. Ammegikt, da er det vel bare å venne seg til det da.... hmm
MissVaiper Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Merker også det. Spesielt i anklene, og om jeg har sittet lenge så er det vanskelig å reise meg opp å være strak. Føler meg som ei gammel, gammel dame her jeg tusser rundt. Blir jo bedre straks jeg får rørt litt på meg da.
enits40 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2011 Takk dere, så lettet jeg ble nå! Var virkelig bekymret, særlig siden stivheten i anklene har kommet til nå, flere uker etter fødselen. Men.. da håper jeg det bare er hormonelt, og at det går over igjen! Takk for svar!!! :-)
enits40 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2011 Synes dere forresten at det er ekstra vanskelig å gå ned trapper når det er sånn? Huff, ekkelt dette her...Og litt rart at jeg skal få det i anklene nå, nesten tre måneder etter ks....
kakkabette mai10+april12 Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Jøss, det har jeg ikke tenkt på....har også småvondt når jeg bøyer fingrene om morgenen. Ble litt bekymret for at jeg begynte å bli giktisk... Har ei jente på snart 9 mnd. og ammer fortsatt, så da skjønner jeg jo hva det kommer av - det var fint å vite:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå