Gå til innhold

Vasking av leker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere barnas leker? Nå er det vel en selvfølge å vaske lekene om de er skikkelig møkkete eller tilsølt av noe, men jeg tenker mer på om dere har noen rutine på å vaske lekene?

Ser for meg en heldagsjobb om jeg skulle vaske/desinfisere alt og ser ikke egentlig helt behovet.

Lurer vel egentlig på om dette er noe man burde gjøre? Spesielt etter en forkjølelsesrunde i huset kansje??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri vasket lekene hjemme med mindre de har vært synlig møkkete på grunn a gulp, mat eller lignende. Tror muligens det har gjort at mini har bedre immunforsvar. Han er aldri syk, og dette er nok fordi vi ikke har vært fanatiske på rengjøring.

Skrevet

Jeg vasker heller ikke lekene. De jeg hiver i vaskemaskinen er de som hun har liggende i sengen sin. De må jeg nesten vaske engang i blant, da hun nærmest tygger på de. Tror barn for mye bedre immunforsvar om de får litt grørr og slikt i seg.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg vasker svært sjelden lekene til vesla. Tar en runde med støvsugeren på bamser og lignende i ny og ne, men det er rett og slett fordi bikkja røyter så mye for tiden. Ellers vasker jeg kun når jeg ser de er møkkete eller hun har sølt mat/drikke på noe.

Skrevet

:D

Deilig å lese at det ikke bare er jeg som har missa noe:)

Skrevet

HÆ?!?! det blir jo akkurat som ikke tørke støv eller vaske hjemme med mindre det er VELDIG skittent! :o man går over leker en gang iblandt!!! LATSKAP heter det hvis man ikke gidder!

Skrevet

Jeg vasker alle NYE leker!

Alt av plast har liksom et sånt "sleipt" lag med kjemikalier på seg, som ungene får i munnen dersom vi ikke fjerner det.

Alle bamser og stoffleker får seg en runde i vaskemaskinen før de er klarert for leking.

Ellers vasker vi bare ting som blir skitne, evt at vi skyller leker som besøkende barn har suttet eller "snørret" på! :-)

Skrevet

Ok, da er jeg nok lat.

Men er heller ikke av dem som vasker og støvsuger huset flere ganger i uka. Både vask iog støvtørking tas etter behov uten at det trenger å bli VELDIG skittent først. Litt, ja for jeg gidder ikke slite og vaske et rent hus...

Finnes vel en grense mellom det å være veldig lat og grave fram lekene fra dritten en gang i året og det å ha en runde med antibac flaska hver kveld?

Selvsagt leker ikke barnet mitt med møkkete leker, men har heller ikke noe fast post på timeplanen til lekevasking.

Skrevet

Ja jeg vasker lekene, men tror ikke det er mange som gjør det. De lekene som ikke går i vaskemaskinen eller oppvasken vasker jeg med desinfiserende middel og så med klut og vann.

Bytter ut lekene med rene når noe er på vask. Så får vi vasket lekene og han får "nye leker" så han slipper å ha alle fremme og bli lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...