Gå til innhold

Noen som har hatt influensa under et svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg er i ferd med å få sesonginfluensa, har hvertfall mange av symptomene.. Det er så typisk..har resept på influensa liggende her, men har ikke fått tatt den enda pga forkjølelse. Er 14+0 idag.. Det jeg er så redd for er om dette kan skade barnet mitt på noen som helst måte. Vet jo at feber ikke er gunstig for det lille fosteret. Så ønsker gjerne å få noen råd, eller høre hvordan det har gått med dere som har vært syke under graviditeten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt influensa selv, men har undersøkt endel ifht til om jeg skulle ta vaksine. Og det er mange gravide som har vært smittet med influensa. Og de aller fleste har et helt normalt svangerskapsforløp og får friske barn. Det du må tenke på er å holde feberen nede, med evnt paracet slik at ikke barnet blir for varmt. Slapp av og ikke bekymre deg. Ville ringt legen også for å vært på den sikre siden

Skrevet

Jeg har heller ikke tatt vaksina, og fikk litt panikk da 5åringen fikk influensa på fredag...

Jeg har undersøkt med flere leger på jobb, og funnet ut at legene er mest redd for luftveisinfeksjoner hos gravide etter at magen har begynt å presse på lungene. Da er lungevolumet i utgangspunktet mye mindre, og en evt lungebetennelse vil lett kunne bli alvorlig. Ser du har termin i juli, så da er du nok trygg! :o) Det skal forøvrig utrolig mye til at du blir så syk at det er til fare for deg eller babyen.

Drikk masse, hold sengen, ikke ha for varm dyne etc, forsøk å holde feberen nede. Ta paracet ved behov.

Følg med på evt pustebesvær, og kontakt lege hvis du føler noe er galt.

Dette går nok bra!! :o)

Her i huset er ingen andre smittet foreløpig, så jeg har begynt å puste lettet ut! :o)

God bedring!

Skrevet

Takk for gode svar. Har ringt legekontoret og fått noen råd der også. Da skal jeg i utg punktet ikke bekymre meg for mye, men høre på kroppen og ta det med ro. Takk igjen :-)

Skrevet

Jeg hadde influensa for 2 uker siden, var helt forferdelig....:-( Hadde feber i 3 dager, muskelverk, hoste, tett nese og tett i hals/brystet. Tok Paracet for feberen, Bisolvon for hoste/slim og brukte Rhinexin barnenesespray. Var i uke 18-19 når jeg var syk, og var nesten mest bekymra for all hostingen, fikk endel muskelsmerter i bekkenet og livmora. Men, det gikk over etter 9 dager, og er helt bra igjen nå :-) Men tror på de som sier at influensa blir ekstra ille når man er gravid....

Skrevet

Jeg hadde sesonginfluensa da jeg var 11 - 12 uker på vei med forrigemann. Det gikk veldig fint det, selv om jeg lå i 8 dager, med feber mellom 38 - 40. Tok en del paracet, men ikke mer enn anbefalt. Var hos legen på sv.skapskontroll midt oppi det hele, var så dårlig at jeg knapt husker at jeg var der, men han mente det ville gå bra, og det gjorde det.

Hadde nok vært mer bekymret om det hadde skjedd senere i svangerskapet, men samtidig var jeg såpass syk at jeg ikke klarte å bekymre meg så mye uansett.

Skrevet

Jeg har hatt influensa i dette svangerskapet, i uke 7. Var syk i en uke og hadde feber. Tok paracet for å dempe feber. Er nå i uke 18 og jenta i magen er frisk og fin ifølge ultralyd. Går vel som regel bra. Ikke bekymre deg, det går nok bra. Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...