Mamma'n og englebaby'n Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jenta mi er 11 uker i dag, og de siste dagene har hun plutselig vært mer urolig enn før. Hun har begynt å sikle masse, og dytter hele hånda si inni munnen. Når jeg tar en finger i munnen hennes biter hun på den. Hun begynte å sove fra 20 til 7.30, og gjorde dette i ca en uke. Nå sutrer hun mye om natta, og i natt hostet hun masse og brakk seg. Kunne høres ut som at hun fikk masse spytt i halsen som hun ikke helt klarte å svelge ned. Har også lurt på om hun kan ha vondt i halsen, fordi hun har vært mer urolig ved puppen enn hun pleier. Syns liksom det er litt tidlig med tenner nå, men et eller annet er det i alle fall siden hun har snudd helt om og gråter mer enn vanlig.. Når fikk deres baby tenner og hvordan var babyen i tiden før tanna kom gjennom? Og hvor lenge gikk det fra babyen evt. ble urolig til den kom ut?
Millamil Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Han eldste min var 9mnd.husker vi var på ferie i Danmark og når vi kom hjem så hadde han fått 2 tenner:)husker at han var litt urolig på kveldene og litt vanskelig og få til å sove,men tenkte ikke at det kunne være tenner.blir spennende å se når lillebror får tenner.han er snart 4mnd nå og sikkler og biter han på alt,men det gjør jo de små nesten uansett.hehe:)
T&S&F Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Min var rundt 3 mnd da hun fikk de to første. Hun hadde 8 da hun var 5 mnd, så de kom tidlig. Nå er hun 11 mnd og kjenner en takk komme litt lenger bak. Men hun har aldri reagert på tannfrembrudd. Bare litt sikling og biting.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Vår begynte også å sikle og bite på alt da han var rundt 3 mnd, men den første tanna kom ikke før han var 5 mnd. Tann nr 2 kom 2 uker etter dette igjen. Vi merket ikke noe på han annet enn at han siklet, bet i alt og han hadde litt bløtere bæsjebleier enn vanlig. Nå har han nettopp fått tann nr 3 og denne gangen har han vært skikkelig sutrete! Så nå har vi kjøpt Dentinox eller hva det het.. (3 fortenner nede, så det er ikke de vondeste å få heller..)
laroos Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Eldste fikk sin første rett etter 5 mnd. Han begynte å sutte på hendene og sikle mye rundt 3 mnd. Det er helt normalt, for de oppdager hendene sine da. Lillebror er snart 3 1/2 mnd og begynte å sutte intenst på hendene for et par uker siden. Det er neppe tenner på vei ennå. Kan legge til at vi ikke merket noe til at den første tanna til storebror kom - plutselig en dag så vi at noe var på vei opp gjennom tannkjøttet! Han ble først urolig da de første jekslene kom.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Gj.snittet for første tann er 6-8 mnd, men noen er selvfølgelig tidlig ute også (begge jentene mine fikk sin første da de var 3 mnd gamle, og tann nr to kom 2 uker seinere). At de sikler mye og gnager på hendene sine er imidlertid helt normal oppførsel for 3 mnd gamle babyer- tann eller ei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå