Gå til innhold

ALLE kvinnene i min familie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et familieselskap i helgen, og det ble da mye snakk om babyen vår og fødsel.

Jeg visste at min mamma har hatt 3 Raske fødsler, og alle på ca 3 timer +/- fra riene startet... MEN visste ikke at ALLE de andre damene i familien (oldemor,bestemor, og tante ++) Har hatt enda raskere fødsler!

Hjelp.. vil dette si at det er stor sjangs for at jeg også får en så rask fødsel? burde jeg si ifra til jormor?

er så redd for at det skal gjøre mer vondt og at jeg skal revne mye hvis jeg har en så rask fødsel..

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt sagt fra til jordmor. Bor du langt fra fødeavdelingen?

Skrevet

Had nok villet nevne det for Jordmor siden det er så tydelig mønster hos alle kvinnene i din familie! Ellers er det jo greit å vite at det er mulighet for det så får du forberedt deg litt! Og jordmor på fødeavdeling kan bruke finskegrepet under utdrivningen for å forebygge revning evt klippe! Lykke til!

Skrevet

AS3* :

Jeg bor heldigvis 1 minutt med bil fra sykehuset! og bruker vel 10 min og gå oppover :)

Skrevet

ALLE kvinnene i min familie har født senest 3 uker før termin. Og jeg er nå to uker over og må settes igang uten tegn til modning...

Men når det er sagt, så er det jo ofte en sammenheng, så det kan være greit å ta det opp.

Også får vi huske på at det går jo helst bra :)

Skrevet

Mora mi har hatt tre laaaange fødsler, på eller godt etter termin og brukt lang tid på å hente seg inn igjen. Jeg har født på henholdsvis 6 og 4 timer fra første tegn til at noe er på ferde til alt er over. Så det behøver ikke være noen sammenheng. Alle andre kvinner i familien min har hatt helt normale/gjennomsnittlige fødsler.

Men nevn det for jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...