Gå til innhold

Lipton-te... Er dette skadelig for barnet??

Anbefalte innlegg

Er så usikker på dette med te... Kaffi holder jeg meg unna til hverdags - kaaaanskje en gang i måneden jeg unner meg en Kaffi Latte i godt lag. Nå har jeg virkelig fått lyst på en kopp Lipton-te til frokost, men er så usikker på om jeg skal unne meg dette? Vil jo ikke at det skal gå utover barnet på noen måte... Drikker heller ikke te til vanlig, har vell aldri gjort det heller, men nå kom det plutselig over meg! Det står en pakke med Red Fruits i skapet, av de pyramideposene og lukter sååååå godt =)

Fortsetter under...

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Hentet denne fra VIKTIG INFO PÅ 1.TRIMESTER;o)

Jeg var hos jordmor i går, og spurte henne om hun hadde hørt noe om at gravide helst ikke skulle drikke grønn te. Jeg mener nemlig jeg har hørt det et eller annet sted, kan godt hende det var her inne. Hun hadde aldri hørt noe om det. Jeg drikker vanligvis en kopp med Twinings sin grønn te med sitron hver dag. Min favoritt. Fant heller ikke noe ang. grønn te på matportalen sin side, så regner med at det er trygt. MEN, det ligger en artikkel fra januar ang. muggsopp oppdaget i te( også i Norge). Både løsvektste og poser. Jeg har enda ikke lest denne artikkelen( jordmor snublet over denne artikkelen da hun skulle prøve å sjekke ut ang. grønn te for meg). Tenkte jeg skulle sjekke den i løpet av dagen.

lev som normalt og ikke ta alt så alvorlig :) mye mer skadelig å være redd for alt, anbefalinger blir forandret hele tiden! og grunnen til at man ikke skal drikke for mye kaffe etc i første tromester er jo fordi det er en liten sjanse for abort..... en liten sjanse!

drikk te med god samvittighet! legen min sier det er sunt med en eller to eller tre kopper te om dagen, ....det samme sier jordmor... det roer kroppen:) og at det er muggsopp i noen te typer? det er muggsopp mange steder! og mye større sannsynlighet at den muggsoppen du har på badet er mer skadelig..... tror det går helt fint:) men noen jordmødre og leger er mer hysteriske enn andre... dessverre......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...