Gå til innhold

Noen med erfaring el hørt om noen gravide etter bukplastikkoperasjon ???

Anbefalte innlegg

Opererte for 2 år siden, magen ble kjempe bra! Men er nå gravid og vi er kjempe glade =)=) Er redd for at magen ikke skal tåle det og at magen kommer til å "sprekke".

Googlet litt på nettet og der har flere leger skrevet at det ikke skal være noen problem å bli gravid igjen, men redselen er jo der for det.

Noen som har hørt om noen som har blitt gravide etter en sånn operasjon???

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med graviditeten:)

Jeg har hørt litt om det, har en vennine som gjorde en sånn operasjon for to år siden. Hun fikk beskjed om at hun måtte vente et år før hun kunne bli gravid, for å minke sjansen for å "ødelegge" det som var operert..

Hvis man går mye opp i vekt i svangerskapet kan det føre til tilbakefall da.. At man får hengemage osv etter ungen er født. Det er liksom det verste som kan skje da, har jeg hørt, etter det har gått et år:)

Masse lykke til med svangerskapet, det går nok bra skal du se! :D

Tusen takk =)

Hvis "hengemage" er det verste som kan skje, så er det vel verdt det!! =)

Er veldig bevisst på hva jeg spiser nå, så ikke jeg skal gå opp så mye.

Satse på at det går bra da, takk for svar =)

Og takk det samme

Jeg ble operert for 2,5 år siden og er nå gravid på nytt igjen.

Har desverre ingen erfaringer å dele med deg så langt, men tenker veldig mye på dette selv. Er livredd for at hele magen skal sprekke opp igjen og bli lik som før operasjon.

Jeg kjenner en som ble gravid etter bukplastikk, magen ble like ille som før bukplastikk så hun valgte å operere en gang til. Men har hørt om flere som har gode erfaringer med svangerskap etter bukplastikk, hvor magen ble like fin igjen etterpå.

Å bli gravid etter bukplastikk er i alle fall ingen fare, det er kun den flotte magen som kan bli slapp og med strekkmerker igjen.

Er bare å håpe at man unngår alt for stor vektoppgang og krysse fingrene for å at magen ikke skal "sprekke" igjen :-)

Samme her. Magen er så veldig stram etter operasjonen, så når jeg ligger på magen så strammer det en del. Redd for at jeg skal "revne".

Leste ett sted at man kan belage seg på en del srekkmerker, får jeg "bare" det blir jeg glad.

Er jo ikke sikkert magen blir like stor nå som i de forrige svangerskapene heller da, vi får satse på det =)

Vi får bare krysse fingrene =)

Annonse

Ja, min mage er også veldig stram. Smører magen masse med fet krem (selv om ikke det hjalp nevneverdig ved de forrige svangerskapene), men prøver å smøre og massere magen i håp om at huden blir litt mer elastisk.

Vi får bare krysse fingrene =)

Jeg tok full bukplastikk,altså stramma musklene i tillegg.

Nå er jeg 18uker på vei med tvillinger.

Det er 1 1/2 siden operasjonen og jeg er i grunnen litt bekymra :P

Kjenner det strammer litt over navlen allerede,selv om ikke magen er så forferdelig stor liksom :o

Jordmor sa at det var flere som hadde vært innom dem som hadde hatt en bukplastikk,og det hadde gått bra.

Er likevel skeptisk jeg da :o Og vet jeg må forberede meg på ny operasjon senere. Pga 2stk store barn jeg måtte ta det sist. Og de kom hver for seg. Nå er jo det 2stk samtidig:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...