gravid.på.ny Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Var til sv.kontroll i går hos legen. Han fant ut at småen lå i tverrleie. Og det er jo slik den har ligget nå et par uker uten at jeg har visst det. Er det ikke fortsatt stor sjans for at han snur seg med hode ned i løpet av et par uker? Begynte bare å tenke litt ettersom legen ble litt paff, og sa at dette er det viktig vi følger godt med på osv. Fler som har bebisen i tverrleie?
Minsten, knøttet og nurket <3 Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Det er nok stor sjanse for at baby snur seg ila de nærmeste ukene. Bare 0.25 pst ligger i tverrleie ved fødsel. Jeg er selv i uke 31 og minsten i magen har ikke bestemt seg for leie. Noen dager kjenner jeg at han ligger på tvers (en stor klump på hver side av magen) mens andre dager ligger han på langs (men usikker på om hodet er opp eller ned da) - virker som det er god plass enn så lenge.. Min forrige lå i seteleie i ca uke 34-35. Jeg gikk til akupunktur og moxa-behandling, var egentlig litt skeptisk til om det var noe vits i men uken etter hadde hun jammen meg snudd seg! Vet jo ikke om det var tilfeldig, men det er kanskje verdt forsøket dersom babyen din ikke vil snu seg? Uansett; det er jo mest sannsynlig at baby snur seg, det som er bra nå er jo at legen vet om leie slik at du blir nøye fulgt opp ved de neste kontroller og er det tvil i uke 36 ca blir du henvist til ul på sykehuset for å få full sikkerhet på leie og evt oppfølging.
Minsten, knøttet og nurket <3 Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Forresten; venninnen min hadde baby i tverrleie i ca uke 35, men så snudde hun seg med hodet ned i uke 36 og det ble en rask og fin fødsel noen uker senere;)
seigdamererbest Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Hei! Jeg er nå 35+4 og det er bare 2 dager siden min snudde seg fra tverrleie. Så det er fortsatt tid. Lykke til!
gravid.på.ny Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2011 Takker for svar! Godt å høre at sjansen er størst for at han snur seg til termin. Magen ser jo litt merkelig ut til tider når han breier seg ut inni der på tvers.. Skal på vekstkontroll på sykehuset om to uker, det er jo betryggende.
MissZanta Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Jeg er i ue 30 og min har ligget i tverrleie i ca 4 uker allerede. Legen og jordmor sier begge at det er noe vi skal følge med på men den kan snu seg helt frem til fødsel også :-)
Gjest Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Da jeg gikk gravid for 7 år siden lå jenta mi i tverrleie helt til uke 37, plutselig velta hele magen og hun snudde seg og festa seg tvert haha:) Litt av en opplevelse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå