Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Hei! Er det noen som har vært å fått donoregg, hvor har dere vært og hva kostet det? Er det noen aldersgrense oppover - og hva er det evt på? Jeg har fått et barn på den naturlige måten, og mitt gull er straks 5 år. Har et ønske om at min kjære lille skal få seg en søster eller en bror - og etter to aborter og overgangsalder skjønner jeg at jeg må se på evtentuelle andre muligheter. Kanskje noen kan komme med noen råd til meg ? Sier takk på forhånd :-)
undrer... Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Hei! Jeg har nok ikke noen gode råd å komme med, men kan svare deg litt ang priser. Vi er i gang med eggdonsajon i Riga. Det kommer på 6800 euro inkludert frysing av embryoer. I tillegg kommer litt medisiner til deg selv. Tror det kommer på ca 2000,- Prismessig er nok dette litt "midt på treet" i forhold til andre klinikker. Spania er (så vidt jeg vet) dyrest. Billigst er Russland ut fra det jeg vet. Vet at det er 6-9 mnd venteliste på Island og i Finland. På de andre klinikkene jeg har nevnt er det ikke noe venting. Vi tok kontakt 20 desember og etter ei uke så hadde vi fått "fremdriftsplan" med datoer og donor. Blir innsetting i midten av februar hvis alt går etter planen... Lykke til i ditt valg.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Hei på deg! Takk for svar! Jeg har mange spørsmål - og jeg er ennå ikke kommet helt i mål i mitt valg og hva jeg faller på. Skjønner at prosessen i Riga går fort - og det er jo bra når man først har bestemt seg. Hvor mange ganger er dere i Riga før dere får innsetting av embro? Evt hvor i Finnland er dette mulig å gjøre? Jeg er selv 46 år, kan jeg spørre hvor gammel du er? Var du i kontakt med lege her hjemme før du startet dette? Lykke til dere :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Hei igjen. I utgangspunktet må du/dere en tur til Riga før oppstart, en for å avlevere mannens svømmere samme dag som donor har uttak og så dagen for innsetting. Vi tar oss noen feriedager, slik at vi reiser med på donor sin uttaksdag, og så blir vi til innsetting er gjort. Det er også mulig å starte opp uten den første avtalen. Det er også mulig har jeg sett å få en samtale med legen på skype. For oss var det ikke så aktuelt, vi visste hva vi ville. Jeg er 27 år. Så det er ikke alderen som tynger enda. Vi har det siste året vært gjennom 5 avbrutte ISCI-forsøk. Så på den måten hadde vi jo vært i kontakt med lege. Men jeg har ikke vært i kontakt med fastlegen min. Vi måtte sende en del blodprøveresultat nedover (Bla HIV og Hepatitt). http://www.avaclinic.com/index.php?90 Dette er adressen til klinikken min. Nede på siden til venstre finner du en oversikt over andre klinikker i samme kjede. Deriblandt klinikken i Finland. Tror den ligger noen timer med buss utenfor Helsinki. Når det gjelder aldersgrense for eggdonasjon vet jeg ikke noe om det. Send en mail rundt til de forskjellige klinikkene og hør hva de sier. Har hørt at øvre aldersgrense er 49, men jeg vet ikke hvor det var...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Takk for svar, atter en gang. Jeg har sjekket litt mere - og i Finnland er aldersgrensen 45. Da er det Riga eller Russland, de har som du antyder en øvre aldersgrense på 49 år. Så trist at dere har hatt forsøk som ikke har gått deres vei. Ønsker deg riktig lykke til, ikke lenge igjen for deres del da :-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Hei! Du kan sikkert spørre m240. Hun har vært UTROLIG aktiv inne på dette forumet, spurt utrolig mange spørsmål rundt ED og fått mange fine svar tilbake. Hun bør nå kunne gi litt tilbake av informasjon til nykommere, slik som du. Lykke til!
Mumrikken :) Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Heisann Om du leser bakover på sidene her finner du veldig mye informasjon som kan være nyttig. Ellers er et godt tips å gå inn på Ønskebarn http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23 Hvor du finner egne tråder om de ulike klinikkene Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Hei igjen! Takk for alle tips jeg har fått. Jeg har lest, og sjekket både her og der - og nå er det vel bare for meg å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Lykke til alle sammen. Klem
andy69 Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Hei Tenkte å reklamere litt for klinikken i Tsjekkia, Zlin. www.crmzlin.cz Vi har veldig bra erfaring med klinikken. Fra vi tok vår første telefonsamtale i august, helt til nå. Super modern klinikk, billig fly til Praha, de kan ordner transport til klinikken, hotell rett ved klinikken som er et kvarter fra sentrum. Hyggelig og billig sted med god mat. Alle snakker engelsk. Mange fra England bruker klinikken. Høy sukksessfaktor. Tror vi brukte ca 30 tusen på hele prosessen med fryste blastocyster og med en utrolig hyggelig feirei Praha/Tsjekkia innkludert i prisen. Er gravid i min 15. uke med tvillinger nå og har fortsatt god kontakt med klinikken. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå