Gjest Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jeg hadde supersterk angst i 1. og 2.trimester, og nå ble den borte da i slutten av 2.trimester. Var livredd for fødselen, hadde mange bekymringer etc etc, nå er dette ingenting og jeg gleder meg til alt som skal skje, fødselen, ja alt! Jeg hadde jordmorsamtaler, byttet sykehus og ville ha keisersnitt. Jeg hadde altså skikkelig angst, sov ikke på natta en lang periode fordi jeg bekymra meg sånn for fødselen. Og det hjalp ikke når jeg så disse to jentene som døde av fostervannsemboli, da fikk jeg dødsangst oppi det hele også. Denne er helt borte nå, jeg føler meg så dum i etterkant. Skjønner på en måte at de venter lenge med å innvilge keisersnitt eller gjøre noe med denne "angsten" før det har gått en stund i svangerskapet, men så er det jo de som har fødselsangst før svangerskapet og gjennom hele svangerskapet. Så kommer sånne som meg som bare slutter å ha angst plutselig!! Nå tenker jeg bare det som skjer det skjer. Jeg gidder ikke "bruke opp" svangerskapet på å tenke destruktivt lenger. Jeg dør ikke, jeg får litt vondt, men det er ikke farlig. Tusenvis av andre kvinner gjøre dette hver dag. Dessuten har jeg gjort det før og overlevde da! Det er så herlig å ikke ha denne intense angsten mer!!:) Skulle ønske alle med angst bare sluttet å ha angst helt plutselig! Er vi flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå