Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Føler jeg ligger laaangt etter "normalen" Når hadde/har dere vasket ferdig klær til ungen, ordnet senga klar og pakket fødebaggen? Jeg har 27 dager igjen til termin, og føler på en måte at jeg fortsatt har god tid, samtidig som jeg ser mange andre er ferdig for lenge siden så lurer jo litt på hva som er "normalen"
LinnisR83 Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har 16 dager igjen, og "glemmer det" hver dag. Nå bor jeg 10 minutter fra sykehuset, så om det skulle skje noe, er det ikke verre enn at samboer henter klær og babyklær 1. fødsel stod vel baggen klar fra uke 28 tror jeg....men denne ganger går det roligere for seg
Mummy79 Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Uke 34 og pakket nesten ferdig bagen idag, tør nesten ikke å stole på termin-datoen, alt kan skje og da liker jeg at alt er klart
Mama88 Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Er nå 37+5, og fødebagen har vært "nesten-klar" nå i ca tre uker Mangler å legge i helsekort, ladere, kamera etc.. Når det gjelder sengen, så har jeg to Dvs, Sprinkelsengen på barnerommet, og kurv på stativ m/hjul til vårt soverom. Kurven er under oppussing, dvs svigerfar driver å skal bygge himmel til den, var ikke akseptabelt at gullet skulle ha kurv uten himmel Så når den er ferdig er det bare å re den opp med sengetøy, så er den klar Skal forøvrig vaske dynene i dag, tenkte jeg. Når det kommer til sprinkelsengen ser jeg ikke for meg at den kommer til å bli brukt den første tiden, så bruker den foreløpig som oppbevaringsplass for vognbagen
Mama88 Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Og når det gjelder babyklærne, er disse vasket, brettet og lagt i ny kommode i uke 36
Det blide sørlandet! Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Jeg ha 10 dager igjen til termin og babyklærne og senga ble vasket og gjort klar i går. Hehe, ting tar tid. Fødebagen gidder jeg ikke pakke før fødselen starter. Er jo minimalt med ting man egentlig trenger på sykehuset. Tar bare med meg noe klær til meg og babyen før vi reiser til sykehuset. Skal hjem så fort som mulig etter fødselen og sykehuset ligger bare 5 min unna, så tar ting med knusende ro.
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 15 dagar igjen til termin og bagen er like upakka :S Men no begynde eg sjølv til og med å bli litt klar over at eg sikkert burde pakke den snart...utsetter det liksom kvar dag her :S Og vart eining med mannen om at i helga, då var måtte vi begynde å ta ned korg/vugge/seng frå loftet Kleda har eg vaska litt og litt i grunn-tatt det når det har passa saman med andre ting. No har eg eit par ullbodyar som skal vaskast-dei må eg nok prøve å få "ordnings" på i løpet av veka. Skal seiast at eg er hellig overbevist om at eg ikkje får FØR termin, heller nokre dagar etterpå slik som sist Er nok derfor eg har så lite hastverk...
mastermind Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Pakka når jeg gikk ut i permisjon, altså 3uker før termin. 9 dager igjen ennå. Har 1,5t til sykehuset, så ikke bare å hente liksom... Når det gjelder babyen så står seng og vugge klar, noe klær er vaska og bretta, men stellebordet er ikke tatt frem. Har mye jeg skulle gjort i huset, men ikke orket/gidda å starta på enda. Er litt i det late hjørnet for tiden.
sunny_bj22 Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Er uke 35+5 i dag og har nesten pakket ferdig bagen etter ordre fra Jordmor. Hun mente at alt som kan gjøres bør man gjøre slik at man slipper å tenke på det. Vasker klær etterhver som eg vasker annet tøy, og håper å få ordnet vognen i dag slik at den kan brukes som seng den første tiden, ellers så tar eg det litt som det kommer.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har pakket litt, men tenker å ha bagen helt klar i uke 36 (er i uke 34 nå). Babyklær,seng og sånn ordner jeg også rundt uke 36 tror jeg...:-) Mine to første kom 1 og 3 uker før termin, så syns det er greit å ha det klart i god tid:-) ... Og om fødselen går like fort som forrige gang, så rekker jeg ikke å pakke når det først er i gang;-)
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Er i uke 35 og bagen er nesten klar. Alt av ting til babyen er lagt i, men mangler kamera og klær til meg selv.(kamera bør jeg nok legge oppi)Men klær til meg selv tar jeg når riene er igang tenker jeg. Har ingen planer om å løpe til sykehuset ved første rie(sykehuset er 10-15 min unna). Vil være hjemme lengst mulig( er garantert badekar her;) De har bare et badekar på føden i kr.sand og det har vært opptatt begge forrige gangene. Så satser på å slappe av litt lenger hjemme i varmt vann. Ettersom jeg har god smertelindring av dette. Hjemme er alt vasket og tatt frem. Klær, vogn, stellematte, bilstol, "lekegrind" osv er satt frem. Så ikke noe stress her med å få ting på plass. Men føler meg ganske "trygg" på at han ikke kommer rundt før termin, slik mine andre to gjorde.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 26. januar 2011 #12 Skrevet 26. januar 2011 Jeg lagde meg en liste på hva som skal med på sykehuset- ca 4 uker før termin. Igår (2 uker før) var vel det siste lagt frem og bukket av. Mannen min har også begynt å tenke på saken. Legen min har tro på at jeg føder til tiden eller litt før, så har aldri følt at jeg har god tid. Når det gjelder ting her hjemme så er alt i hus (også det systematisk bukket av på en liste), og sovekorgen er redd opp. Men det er også mye annet som står stuet inn på barnerommet. Slikt stresser jeg ikke med.
bokormamma Skrevet 26. januar 2011 #13 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er litt listegal i hodet, så pakkelistene for både meg og barna er klare. Første gang trodde jeg at jeg hadde så god tid og kom til å gå over tida, sa da var ikke bagen pakket da jeg våknet av at vannet gikk åtte dager før termin... Litt panikk,da , kan man si (jeg var alene og bor drøyt tot imer fra sykehuset:-() Forrige gang var derfor både bagen og barnerommet klart i god tid. Jeg kan sikkert ikke sammenligne meg med gjennomsnittet, for som hjertepasient må jeg ta det veldig med ro mot slutten, når ting blir tungt og kan ikke forvente å klare mey da. Siden jeg liker å vite at ting er i orden, har jeg begynt å pusse opp kommode til babyen nå og regner med å begynne vask av tøy, tepper og sengeklær i løpet av de neste ukene (er bare drøyt 6 mnd på vei, men vil IKKE føle meg stressa på slutten). Er dessuten sykemeldt, så jeg har slikt å gjøre... Ta ting som det passer deg, du! Alle reagerer forskjellig, og det er stor forskjell på hvor lang vei man har til sykehuset, hvor fort man føder og om man har andre barn som må plasseres ut på veien. Vi har leng vei, jeg føder fort og har to små barn som må dumpes hos olde- eller besteforeldre på veien, så jeg må ha grab-bager klar til oss alle når det bryter løs. Slik er det ikke for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå