Gå til innhold

Atter en gang - mens etter MA/utskrapning

DramaMama

Anbefalte innlegg

Jeg maser litt igjen jeg - har søkt rundt på nett, og funnet ulike svar, men blir liksom ikke noe klokere...

Når er det egentlig vanlig å få mens igjen etter en utskrapning??

Her snakker vi en vel utført utskrapning med så godt som ingen blødning i etterkant og heller ingen smerter.

Jeg tok en test bare for å sjekke nøyaktig 14 dager etter utskrapningen, og den var negativ.

I morgen er det akkurat 5 uker siden utskrapningen, og jeg har fremdeles ikke fått mens...

Vi har hatt sex, men "hoppet av i svingen" hver gang. Tok en test for sikkerhets skyld i dag, den var også negativ...

Må jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente, vente, VENTE..?

Sukk!

Fortsetter under...

Jeg hadde utskrapning. I ettertid småblødde jeg 1-2 uker, og hadde ingen smerter. Fikk beskjed om at det kunne komme litt.. Nå husker jeg ikke.. 14-16 dager, tror jeg.

Mener jeg fikk mens igjen ca fire uker etter utskrapning. Jo, det må stemme, så hadde ikke så veldig langt opphold.

Men tror ikke det er noen fasit, desverre. Håper du slipper å vente lenge!

Hei,

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at mensen skulle komme fra 3 til 6 uker etter utskrapningen. Hadde den ikke kommet etter 6 uker skulle jeg ta en test for å utelukke graviditet eller at HCG fortsatt satt i kroppen. Ved negativt resultat uten smerter eller blødninger var det bare å vente... Ved positivt resultat skulle jeg kontakte dem igjen for en ekstra sjekk.

Venter på mensen selv jeg, men det er bare 12 dager siden min utskrapning og blødningene har akkurat stoppet opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...