Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva finnes? Er egentlig ikke inni i sånne ting men tenker at det skader jo ikke å prøve. Da jeg ble gravid i nov, drakk jeg salviete og drakk hostesaft men nå husker jeg ikke hvordan det var . Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lagde en liste her for litt siden. Har bare samlet ting jeg har lest på nettet, vet ikke om noe av det funker. Men det skader vel ikke å prøve...? :)

Har kikket rundt på nettsider om forskjellige tips om matvarer og kosttilskudd som kan hjelpe når man prøver å bli gravid. Har prøvd å samle alt på en liste. Vet at det finnes en annen liste her med mange fine tips, men synes det står så veldig mye der... Noen som har erfaring med noe av dette eller som har andre ting å legge til? Skader vel ikke å prøve...? :)

CD 1-3: Slappe av og pust dypt, ikke hard trening de dagene - heller ikke massasje.

CD 4-13/14 (el/ egguttak): hormonene begynner på dag 4; akupunktur hjelper med blodgjennomstrømning til livmoren. Ellers varmeflaske og varme fotbad for å hjelpe til med blodgjennomstrømningen og styrke follikkel veksten. Dette kan man gjøre når tar assistert befruktning også. Femoral massasje og Mayansk livmormassasje for blod gjennom strømning til livmoren. Ellers så er råe gulrøtter og grønn te med bringebær bra å bruke i denne perioden. Gulrøtter hjelper til med østrogenet og slimdannelse (el slim). Grønn te hjelper også til med østrogenet og el slim.

CD 13/14 (etter el/egguttak)- tr: Ananas for festing. Massasje av diverse punkter. Femorla massasje. Like før mensen pust dypt og slapp av.

Før EL: grønn te. gulrøtter, grapefruktjuice, fete melkeprodukter, damiana, Bidronninggele, ingefær, sink

Salvie-te til både han og henne

Dong quai, ikke mens du har tr, men fra tr er ferdig og frem til el

Rundt EL-tider:

slimløsende hostesaft, ca 3 dager før el og til og med el dagen

Grapefuktjuice, samme som med hostesaft

Fra EL og ut lutealfasen:

Babyklister

Wild Yam, brukes i en uke etter EL

Fersk ananas

Hele syklusen:

Omega 3

Spirulina

Damiana (til begge)

Folat

Selen

B-vitamin (B3, B6, B12)

C-vitamin

E-vitamin

Mangan

Sink

Essensielle fettsyrer

Kamillete

Bringebærte

Nattlysolje

Femal

Olivenbladekstrakt

Skrevet

Topp!!!!! :) Akkurat det jeg var ute etter! Tusen takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...