Gå til innhold

Min nye jentenavneliste - uten NOEMI :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker godt Emma, Louise, Isabella, Helena, Liv og Cornelia. Alle disse er vakre navn. Ikke glad i Grace og Cathrine. Men Katrine skrevet slik er greit nok.

Kommentarer og rangerer din liste:

1. Liv Cornelia - Dette er det vakreste på listen din! Falt med en gang for det! Sterkt og flott navn. Litt uvanlig. Liv er så vakkert! Det samme med Cornelia.

2. Emma Louise - Søt kombinasjon.

3. Isabella - Vakkert, selv om det er veldig langt fra min smak.

4. Isabella Louise - Grei kombinasjon, men liker Isabella bedre alene.

5. Helena Grace - Helena er nydelig! Men Grace er jeg ikke glad i. Bare Helena hadde vært utrolig bra, og rykket opp på rangeringslisten! Mye finere enn Isabella! Det står så bra alene.

6. Cathrine Grace - ikke bra kombinasjon synes jeg. Passet liksom ikke helt sammen, i tillegg til at jeg ikke liker noen av navnene.

Heia Liv Cornelia!!!!

Annonse

Jeg trodde allerede du hadde en datter som het Cathrine jeg:S

Liker nok best Liv Cornelia, men Helena Grace kan også gå ann. Synes Helena er vakkert og om Grace er andrenavn skal det kanskje ikke brukes så mye hehe. Resten er jeg ikke så begeistret for.

Så fantastisk med deres innspill! :-)

Okay, jeg har forstått det slik at mesteparten av dere er positive til

Emma Louise

Liv Cornelia og

Helena (Grace) - hvor noen er for og noen i mot Grace (les: nesten alle) :-)

Jeg går i fra Cathrine Grace fordi det er litt vanskelig å uttale - litt for mange R lyder - i tillegg til at vi har R i etternavnet.

Og ja, vår minste heter Lara Cathrine, men vi bruker bare Lara.... men selvfølgelig, jeg skjønner jo at vi ikke trenger å gi bebis samme navnet når vi har så mange andre navn å velge i fra.

Så, point taken there... :-)

Det positive for meg med Liv Cornelia er at min manns mormor heter Liv, og at det passer med initialene til Lea C. og Lara C.

Det negative er at bare Liv er kanskje litt for kort (for vi kommer til å bruke kun fornavnet i hverdagen), og Cornelia er egentlig litt fremmed for meg....? :-/

Emma Louise er så skjønt, og det frustrerer meg at alle sier at det er så oppbrukt navn (...selv om jeg ikke kjenner en eneste Emma!) Det er nesten slik at jeg føler meg lite kreativ og lite original hvis jeg kaller henne for Emma da... ??

Helena Grace virker sterkt og elegant på meg... :-)

Jeg skjønner at mange av dere ikke liker Grace (og jeg setter pris på den konstruktive ærligheten!), men jeg tenkte at siden vi bor i Oslo, så kunne det kanskje gå greit alikevel? Mtp at det er en stor by og man har kanskje en annen terskel for uvanlige navn her enn på bygda langt ut i distriktene? Kanskje? :-) Huff, jeg tenker for mye... :-)

Og til sist: min mann falt for Isabella. Veldig italiensk, synes jeg... Bella Italia! :-)

Annonse

Er ikke Grace veldig amerikansk ?

Det må jo uttales amerikansk..ellers blir det jo uttalt Grase.. og det er jo virkelig ikke pent =P

Samtidig passer det jo, hvis dere har en Lara fra før..

Men er enig i at det blir rart å bruke Cathrine, hvis du har en Cathrine fra før..

Jeg synes også Emma er herlig navn, men det blir ofte sånn at man blir sett på som lite kreativ.. :(

Helena er jo kjempevakkert!

Helena Grace!

Det vil si, om dere skal uttale Grace på amerikansk/engelsk måte. Det er et utrolig pent navn, og min klare favoritten i listen din. Navnene flytter godt sammen, og er så lett å si at dere kunne faktisk brukt begge navnene daglig. Veldig vakker kombinasjon!

Emma Louise - navnene går fint sammen, meg jeg er personlig lei Emma siden det er så oppbrukt; synd da det Emma er et veldig pent navn.

Isabella - litt for italiensk for meg, men for all del, et pent navn.

Cathrine Grace - ville ikke brukt Cathrine siden du har en jente fra før med Cathrine i navnet. Og synes ikke navnene flytter så godt sammen.

Isabelle Louise - liker ikke dette kombinasjon så godt. Delvis fordi jeg, som amerikaner, er lei Isabelle, som er ganske poppis i USA.

Liv Cornelia - helt okay navn, men blir ikke riktig begeistret for det, men som du sa, det passer med LC til de andre jentene, og navnet i seg selv er pent. Men Liv alene er litt kort, synes jeg....

Her kunne jeg glatt brukt Helena Grace (og kun det navnet fra de i din liste, da den er min stil) og synes det er bare så nydelig!

Jeg må virkelig takke igjen for deres innspill! :-)

Ja, vi tenkte å uttale Grace på engelsk, noe annet er rett og slett helt feil...

Min mann liker det også, så vi tenkte å "teste det ut" i noen dager: istedefor å kalle babyen i magen bare for - baby, kan vi prøve å kalle henne Helena (og Grace,og Helena Grace), bare for å se om det føles rett å bruke det i hverdagen.

Hvis det viser seg at vi og jentene liker det - da går vi for Helena Grace! :-)

Hvis vi ikke er "helt der", da må vi tibake til navnelisten for å teste ut noe annet.....

Men jeg håper (og tror) at det kommer en liten Helena Grace på Sankthansaften - en ny verdensborger med alle livets muligheter foran henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...