Gå til innhold

4 mnd gammel baby - får han ikke til å sovne før mellom kl. 00-01

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg klare å få lagt han tidligere? Ser ut som de fleste andre med baby på den alderen får de i seng mellom 19-20..

Hadde vært så deilig å fått litt kveld for seg selv snart!!!

Trenger tips, råd og erfaring!!

Dagen vår går som oftest som dette:

09-10 står opp

11 tiden har han seg en hvil på alt fra 30 minutter til 3 timer.

sover igjen i 15 tiden, ca 1 time.

Som oftest våken etter kl 16. Tar på pysj og bader i syv tiden.

Også henger han stort sett på puppen hver time eller hver 2. time frem til kl 23.30-00. Da ligger han som oftest rolig i senga si, og sovner etter ca 30 minutter.

kan da sove i alt fra 6-9 timer før det er pupp igjen.

Begynte forrige uke å introdusere grøt til han, det liker han :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jente på snart 3 månder. Hun har akkurat samme vanene. Våkner kl 9 så ammer jeg hun. Så sover hun fra 10 - 12. Så ammer jeg igjen. Så sover hun fra ca12:30 - 16. Etter det er hun veldig våken frem til kl 23:30. Så kan hun sovne alt ifra det til halv ett om natten. Tror egentlig trikset er å holde babyen litt våken tidligere på dagen så de blir skikkelig trøtte. Skulle ønske hun sovnet i ti tiden iallefall.

Skrevet

Min er 3,5 mnd, sover hele natta og gjerne hele dagen også, men på kvelden roer hun seg ikke før klokka 22.00 samme hva jeg gjør, så det har jeg sluttet å stresse med.

På kveldene veksler hun mellom å spise, hyle og småduppe litt i lekegrinda, og når jeg ser hun roer seg så er det opp på badet og på med nattas. Legger henne våken i senga, og hun sovner iløpet av 5 minutter.

Enn så lenge så funker det for oss å gjøre det sånn, så satser jeg på at hun blir trøtt tidligere etterhvert som hun blir eldre ;)

Skrevet

Jeg la min i 22- tiden da han var en mnd gammel. Da sov vi gjerne til 11-1130. Begynte stå opp tidligere med han ,og legge han gradvis tidligere. Nå er han 7 mnd og stuptrøtt kl. 18.

Sover da til 7-8,.

Men min sover bare 1-3 halvtimesdupper på dagen da, så deilig at han legger seg på kvelden i det minste. Om ikke hadde jeg blitt gaaal.

Så: kanskje stå opp med de litt tidligere, og legge de 30 min - 1 time tidligere hver kveld?

Skrevet

Prøver å stå opp til fast tid hver morgen. Men det er ikke så lett når småen ikke legger seg før kl 01. Da frister det litt for mye til å sove videre etter ammingen om morgenen :)

Men syns jeg merker att han er litt lettere til å få til å sove, hvis vi står tidlig opp. Hvis vi har sovet lenge om morgenen, så må jeg ofte puppe han i søvn til natta.

Men jeg syns det er litt voldsomt att en 4 mnd gammel baby skal være våken i 7 timer i strekk! Han er jo så trøtt og. Har prøvd å legge han i senga si etter grøt, pupp, bad og pysj. Kan da ligge å pluddre med seg selv i senga i 30 minutter, men så blir han lei av å ligge der, og begynner å suttre.

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme problemet som deg for bare en uke siden. har akkurat begynt å få leggetiden litt på plass. Hun har gått fra å legge seg kl 03 om natta, til kl 1930 på kvelden. Det er en kjempestor forskjell, men det funket å vekke henne tidlig på morgenen. Jeg vekte henne og sto opp kl 0830 hver morgen. hun ble jo selvfølgelig potte sur på meg da, siden hun slett ikke var uthvilt. men etterhvert så ble hun mer og mer trøtt på kveldene, og jeg la henne tidligere og tidligere. Det kommer nok en del protester på kveldstid når du legger henne ned til å sove, for hun/han ikke er vant med å sove så tidlig på kvelden. Men trikset er å være konsekvelt og bestemt. Gå inn til barnet, gi smokk hvis han/hun tar det og gå ut igjen. ikke kos, ikke snakk til babyen. Det tar sikkert tid før det blir godtatt, men jeg tror man vil tjene på det på lang sikt. Jeg er fortsatt i den fasen hvor hun vokner en time etter jeg har lagt henne. men jeg må bare fortsette å ikke ta henne opp eller ut av rommet. Når det er kveld så er det kveld.

Det er lurt hvis dere er to om det, så dere kan bytte på gåingen inn og ut av rommet. Slik luksus har nemlig ikke jeg, siden mannen er ute på jobb og er borte 3 uker i stekk :P

men lykke til! Det ordner sge helt sikkert.

Godt å se at jeg ikke er alene om det problemet :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...