Junifrue Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Plutselig hører jeg til her inne, tre uker før forventet:) Jeg fikk ei lita jegte på onsdag, og hun er jo selvfølgelig verdens nydeligste. Hun er veeeldig rolig og sover så og si hele tiden. En sjelden gang innimellom våkner hun når hun vil ha mat, men som oftest må jeg vekke henne til måltidene og jobbe for å holde henne våken under amming. Gir henne mat hver 3. time siden hun kom 3 uker for tidlig og dermed er litt lita... Hadde jeg ventet til hun skulle gi uttrykk for at hun ville ha mat så hadde det ikke blitt mye amming på oss, i tillegg er det ikke alltid jeg får i henne så mye, hun sovner alltid etter maks 10 minutter og så er det igang med vekking for å få i henne mer... Har vært på vektkontroller et par ganger og hun legger på seg fint, men klarer liksom ikke roe meg helt... Noen som har erfaring med babyer som bare sover?
*smula* Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Forrige mann var en liten sover. Vi måtte vekke han hver 3.time for mat (som da bestod av litt pupp, litt pumpet melk og litt mme). Etter 2-3 uker våknet han til og vi kunne la han regulere matingen selv og han klarte seg med bare pupp. Så trøsten er vel at det går over, men at det er slitsomt mens det holder på.
Junifrue Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2011 Godt å høre at andre har hatt samme opplevelsene... Hun virker heldigvis å kvikne litt til nå, mer våken og spiser bedre, så er ikke så bekymret lenger:)
Oktobergutt2010:) Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Gratulerer så masse, og velkommen hit Jeg fødte en gutt for nøyaktig 3 måneder siden, natt til 26. Oktober, og helt fra første stund hadde vi det helt slik som du beskriver. Vi måtte vekke han for å få i han mat, han vokste fint, men jeg var fremdeles ikke helt trygg på det. Han sov hele tiden, så ganske ulik det "normale" hvor man kanskje plages med søvnløse netter. Selv den dag i dag er han en veldig rolig og sover masse, kanskje 18 timer snitt i døgnet akkurat nå (I begynnelsen sov han nok 22 timer i døgnet, se bort fra matstundene og stelling. Nå våkner han er det bare fordi han er sulten, og med mat sover han videre. Men har jo de siste ukene hatt seg noen timer hvor han er våken. Så det skal jeg love deg vi har erfaring med... Det virker overhodet ikke rett, og syns det var skummelt og skjønte ikke at det var mulig egentlig Ikke noe å bekrymre deg for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå