Gå til innhold

Dere som har hatt litt tøff barseltid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er ting nå? Trenger litt oppmuntring:-) Vi har hatt ei litt tøff start på det hele, med liiiiite søvn. Snuppa er fire uker nå og det har blitt bedre, men fremdeles liite søvn. Hun har mye vondt i magen. Dette er mitt andre barn og jeg vet at ting blir bedre, men når skjedde det hos dere? At babyene får litt rutiner og du kunne være med på litt ting og føle du har litt kontroll på ungen din? Kjenner jeg er sliten og trenger bare litt gode historier:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en gutt for 3 mnd siden. Det var vanskelig i starten, bla annet fordi han ikke klarte å suge. Jeg pumpet meg og ga på flaske. Resultatet ble fire runder med brystbetennelse og feber 40 grader. Jeg har to barn fra før, så det ble veldig slitsomt.

Nå har vi det bra. Ingen problemer med ammingen. Vi har også i flere uker hatt en fin rytme og jeg får gjort mye av det jeg ønsker meg i løpet av dagen (eks pleier jeg å lese et par timer på formiddagen).

Det blir bedre snart :-)

Skrevet

Hei :)

Vi hadde også en ganske tøff start.. Jeg fikk LITE søvn og følte jeg bare gikk rundt meg selv.. Hadde store problemer med ammingen også, men nå er den bra.. Husker barseloppholdet på sykehuset..huff.. jeg bare satt å gråt hele tiden.. Lille gull er litt over 2 mndr nå, og jeg føler vi er mer på gli og at ting går mye bedre.. Hedligvis har jeg en snill mann som hjelper meg med husarbeid etc.. pluss at han tok 2 uker fri i julen for å hjelpe meg.. hvis han ikke hadde fått til det vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.. Jeg tror nok du får det mye bedre etterhvert... Jeg sliter fortsatt litt med søvn (trenger mye også...).. Den lille skal ha mat ofte på natten så blir lite sammenhengende søvn, men jeg synes det går bedre tross alt.. jeg prøver også å finne tid på dagtid hvor jeg kan sove..

Lykke til:) Det ordner seg nok snart... er jo ikke lenge siden du fødte heller, så må bare gi det litt tid:)

klem

Skrevet

ja og forresten.. min hadde også veeeeldig mye magevondt i starten.. er først nå de siste 2 ukene ca jeg føler dette har blitt mye bedre.. han har blitt en roligere baby.. og begynt å smile og være glad.. og da blir liksom det som var så slitsomt litt glemt.. for det er jo så herlig å se på de små smile og tøyse :)

Skrevet

Høres bra ut:-) Er så sliten hele tiden og trenger å ha noe å se fram til:-)

Skrevet

Høres bra ut:-) Er så sliten hele tiden og trenger å ha noe å se fram til:-)

Skrevet

har ei jente på 1mnd og hadde det veldig vanskelig i begynnelsen etter en tung fødsel som endte i keisersnitt. fikk ikke til ammingen, og grein mye på sykehuset og etter at jeg kom hjem. barnefaren går skole så er borte i ukedagene, så er alene med henne da. i tillegg er hun veldig plaget med luft i magen, og det er veldig slitsomt, og føler meg maktesløs til tider. hun sliter enda med luft, men ser fremover og tenker at det kommer ikke til å være slik for alltid! :)

lykke til videre! godt å vite at man ikke er alene:)

Skrevet

Ja vi må se framover og tenke det er bare for en periode:-) Men det er ikke alltid så lett. Bare jeg får søvnen min så går dagene bra.

Lykke til, ja godt å vite at man ikke er alene. Kjenner så mange som har fått slike "snille" unger som sover hele nettene.

Skrevet

Hei på deg:)

vil bare si at jeg føler med deg, jeg endte med fødselsdepresjon, både 1 og andre gangen, er ikke helt frisk enda så går fortsatt til psykolog og jenta mi er 3,5 mnd. for meg så ble alt mye bedre når jeg fikk søvnen tilbake og hun sov hele natta, nå kan jeg glede meg over henne. jeg hatet henne sterkt i starten, vile adoptere henne bort osv, angret veldig på at vi fikk en til vi som hadde det så fint. mange av de tankene er borte nå, heldigvis, ikke morro når det er sånn.

mye av dette kom og pga en dritt fødsel som endte i hastekeisersnitt, og tiden etterpå er det værste jeg har vært med på, smerter, totalt utslitt.

jeg har svar på mye når det gjelder fødseldepepresjon, har hattdet to ganger så bare spørr hvis det er noe du lurer på, ikke at jeg trur du har det altså, for å starten er det tøft uansett, bare man får nok søvn så blir ting mye bedre:)

lykke til:)

Skrevet

Jeg synes de første 3 mnd. er verst. Da er det ingen rutiner, og ofte mye magevondt.

Vesla mi er 7 uker, og er heldigvis ganske rolig. Likevel netter hun er mer urolig, og blir jo så trett på dagen. Spesielt når man har eldre barn er det tungt.

Men, det er jo bare for en periode. Blir bedre:-)

Skrevet

Hei. Her har det også vært ganske hardt i starten. Jeg har slitt ekstremt med lavt stoffskifte og vært utrolig sliten og nesten deprimert til tross for en fantastisk jente :) Hun har hatt veldig vondt i magen og grått mye, men rundt 3 mnd ble det bedre. Nå er hun snart fem mnd og endelig føler jeg virkelig at jeg kan ta henne med overalt og vi kan gjøre det vi vil :) deilig. Jeg trodde aldri at jeg a) skulle få sitte med pappan på kvelden og se tv og slappe av før kl 02 på natta eller B) at jeg skulle kunne ta bane og buss hit og dit og gå på kino med johanne og gå tur hvor som helst, men idag skjer begge deler hver dag !! :) hold ut! det blir bedre! fortsatt sover vi ikke akkurat perfekt, men det går bra. kommer seg det og tenker jeg. Lykke til!

Skrevet

Jeg har nok ikke fødselsdepresjon, men er nok litt nedfor for tiden. Men så fort jeg får litt søvn så føler jeg meg bedre. Men de siste nettene så har hun sovet på nettene og jeg har fungert-)

Takk for svar:-) Trenger virkelig å høre at dette bare er en periode og at det blir bedre:-)

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her, solskinn1980! :) Jeg heller fungerer ikke uten søvn, og etter å ha vært bortskjemt med å kunne sove sammenhengende i 6-8 timer hver natt i snart 30 år, så er det en drøy overgang å skulle overleve med en time eller to, for så å være oppe i et par timer med skriking og vondt i magen (på lillegutt) og så få en time eller to til - kanskje. Men det er like sannsynlig at lillegutt kun vil sove på magen til mamma, og da blir det ikke så mye søvn på sistnevnte. Det fungerer bare ikke for meg!

Heldigvis har lillegutt vært veldig flink siste uka og sovet godt - i sin egen seng - så jeg har fått rundt 3 timers sammenhengende søvn før jeg må opp, og det hjelper utrolig på humøret og formen :) Godt er det selvsagt at magen hans også er bedre, det og hjelper både på hans og min form!

Hang in there, jeg tror nok vi trenger litt tid på å omstille oss til "småbarnstid", så vi får bare ta tiden til hjelp og heller trøste oss med at vi kommer til å smile av denne tiden en dag, kanskje til og med savne den litt ;) En dupp på sofaen sammen med minsten på dagtid er også gull verdt :)

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som syns barseltiden er litt slitsom... Ser fram til våren når solen stikker fram og babyene er litt større:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...