Gå til innhold

får barnet deres ofte gaver av besteforeldrene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurer på hvor ofte sånn cirka det er vanlig at barna får noe av besteforeldrene sine. Er litt overrasket over hvor utrolig lite jenta her får av sine. Ikke det at jeg krever at hun skal få gaver i tide og utide egentlig altså. Men hun er første barnebarnet på begge sider og begge besteforeldresettene har god økonomi. Vi er i en periode nå hvor vi sliter litt økonomisk og det vet de. Jeg trodde at besteforeldre ofte var litt sånn "tussete" og likte å komme med smågaver av og til jeg, men tydeligvis ikke alle. Ikke engang da hun var baby hadde de noen som helst dille på å handle noe til henne. Mener ikke å virke utakknemlig her, men jeg ser at det kan jo virke sånn. Er kanskje litt sjalu da. For alle venninner med barn får så mye fint fra besteforeldrene. De kjøper noe når de kommer over noe på salg, kjøper med noe når de er ute og reiser, strikker flott ulltøy til de osv. Her får hun ingen verdens ting utenom jul og bursdag.

Fortsetter under...

Skrevet

De får til jul og bursdag. Har aldri tenkt over at de skulle få noe mer enn det. Eller det hender at den ene bestemora har strikka en genser elle rlue, votter ol.

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Og glad er jeg for det!!!

Kan kanskje skjønne at det er et savn når det er første barnet og barnet er lite. Da trenger man jo alt liksom:)

Personlig synes jeg det ofte blir for mye gaver, og ser heller at de bruker tid sammen med barnebarna enn å gi de gaver:)

Skrevet

Vi har hatt det trangt og besteforeldre har vel kjøpt det meste av alt barna har, fra seng til bilstol, til ski og utstyr. Mye blir kjøpt ved bursdager og ved ankomst (fødsel). Ikke nok med det men de har alt av baby og barneutstyr hjemme hos seg også. Kjekt med kjøpegale besteforeldre.

Skrevet

her får barnet vårt masse strikkaklær fra ene bestemora, og kommer hun over noe fint på butikken hun mener vesla har bruk for så kjøper a det ogå:) Andre bestemora er også slik, kommer ofte med ting, en genser, en ny leke, ull undertøy, sokker, strømpebukse...:)

Skrevet

så heldige dere er! Det er sånt jeg mener, småting som de vet hun har bruk for. Det hadde vært så koselig om de kom med noe av og til...

HI

Annonse

Skrevet

På farsiden er det ganske dyre gaver å få til bursdag og jul. Pappa gremmes over å måtte gi noe til jul og bursdag. I fjor var det ingen av de tre ungene som fikk bursdagsgave. Vi feiret ikke noe, så da følte han vel ikke noe press på å gi heller. Standard replikk når jeg annonserer at nytt barnebarn er i vente, er at huff, da blir det så dyrt for han til jul. De får maks et par hundre kr hver. Forventer ikke noe ellers i året, men har vært litt sårt at han ikke ønsker å gi dem noe, og at det bare er en "plikt" for han. Mamma hadde nok vært en type som ville kjøpt litt innimellom, men hun fikk ikke opplevd å bli bestemor. Pappa er foresten langt fra fattig, har masse formue som han liker å sitte på bare. Skal ikke bruke noe.

Skrevet

Får litt gaver av mormor. Av morfar, farmor og farfar har hun adri fått en eneste gave. Verken til fødsel, jul eller bursdag

Skrevet

Ja, vi får mye- uten at vi forventer det på noen måte.

Får ofte hjemmestrikket fra min mor feks, og de har kjøpt bilsete, vogn og andre dyre ting til oss. Ikke fordi vi ikke har råd til det selv, men fordi de ønsker å bidra litt til sitt eneste barnebarn.

Svigers kommer ofte med ullundertøy og vinterdresser, siden svigermor jobber et sted der man får slikt på salg feks.

Vi får stadig noe, men da er det stort sett ting vi trenger. Innimellom vanker det jo smågaver i form av leker, men det er det heldigvis ikke så altfor mye av, jeg synes det er litt unødvendig.

Utenom det sparer også mine foreldre i eget fond til ungen vår, penger hun skal få når hun blir voksen. De pengene får ikke vi foreldre røre i det hele tatt. ;) Jeg synes det er koselig jeg, vitner om at de er opptatt av å sikre fremtiden hennes.

Skrevet

Vi får endel.

Svigermor og mamma har begge strikket kjoler, sokker osv til jentene mine.

Ellers får de ofte småting utenom bursdag og jul, min mor handler også litt klær til dem nå og da:)

Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer, HI. Gullet vårt er også første barnebarnet på begge sider og det er ofte besteforeldrene hans kommer med gaver. Nesten hver gang vi ser dem, faktisk - og det er ofte. Det kan være småting som babyjuice, frukt (som gullet liker) osv. samt klær som de fant på januarsalget osv. Det syns vi er kjempekoselig :) Svigermor kom forresten akkurat innom med medisiner til meg som er forkjøla.. Kjempekoselig!

Skrevet

Vi får storstsett bare til jul og bursdag. Fikk litt ekstra gaver til fødsel, og kan en sjelden gang få en reisegave hvis de kommer på besøk til oss siden vi ikke treffes så ofte. Men ingen av besteforeldrene er glad i å handle og er sjelden ute for å handle, så forventer ikke at de løper rundt i barnebutikker når det er salg f.eks.

Vi er heldige å har det vi trenger, og mer til siden vi har arvet en del klær. Men håper besteforeldre som alle har god råd hadde gitt oss en hjelpende hånd hvis behovet var der.

De fleste venner av oss har det på samme måte og får bare gaver til jul og bursdag, så for meg er det det som er normalt.

Skrevet

Bare til jul og bursdag, men det er det jeg som har bestemt.

Det hender at jeg ber mamma strikke litt ulltøy til de, men det blir ikke gitt som gave, men som noe de trenger. Hender også at jeg sjekker med både mamma og svigermor om de kan kjøpe med noe om de trenger det i og med at de begge jobber ved kjøpesenter og jeg langt unna. Jeg tilbyr meg alltid å betale, men får sjelden lov. Synes vi har fått så mye i det siste, så ha begynt å sette inn penger på kontoene deres før de skal kjøpe med.

Men de har fått beskjed om at de ikke skal kjøpe med uten å sjekke med meg om det er ok eller jeg ber om det. Stesønnen min får en del uten at det blir bedt om fra svigerforeldrene mine, men mamma strikker til han eller kjøper med til han kun når jeg ber om det.

Annonse

Skrevet

Vi er nok litt bortskjemte.

Av min mor (Mormor) får de noe nesten hver gang vi møtes, samme med Farmor, som også sender ting i posten av og til.

Samme med Farfar, som alltid tar med noe når han er innom.

Bor ganske langt unna, så det er ikke snakk om hver uke da, men mer enn nok blir det likevel.

Har også fått endel store ting, og litt økonomisk hjelp innimellom hvis noen av foreldrene våre har hatt litt til overs og lyst til å hjelpe til.

Skrevet

Ikke av alle, men spesiellt av sin mormor !

Der er det" 365 days of give away`s !"

Ikke har hun spesiellt god råd heller, er avd leder i barnehage. Er noe HVER gang vi er innom.

Feks cd, bøker, klær, puzzlespill, leker, malebok, nye smokker, og ALT mulig !

Jeg synes det blir litt mye, men hun gir seg ikke av den grunn.

Hun vet at de ikke skal få godteri dyre gaver osv osv..

Så hun er jo fornuftig til en viss grad.

Jeg vet at det gleder henne i alle fall :)

Vi ser henne flere dager i uken, og nesten hver helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...