Gå til innhold

kan noen se hit????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært på kontroll for å sjekke symfysemålene... å den har stagnert. eller flatet ut Ikke vokst på to uker. jeg er 33/5 uker i dag å ble sendt til sjukehuset for UL sjekk...

Der virket alt bra. Helt til dem sendte meg hjem igjen å jeg fikk telefon fra dem igjen hvor jeg må inn i morgen for ny sjekk med flere jordmødre å UL.

Blir litt nervøs.

Fikk beskjed om at ungen er alt for liten..

var vel rundt 1700g sånn ca...

Er det noen som har vært borti dette???

Hva kan være galt siden dette skjer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jordmor tok mål ved kontroll i tidlig januar og det ble jeg målt for lavt ift til hvor jeg skulle være. 2 uker senere kom jeg til kontroll igjen for å sjekke om det fortsatt var slik og da var jeg plutselig der jeg skulle være. I mellom tiden hadde jeg søkt meg grundig opp på nettet for å se hva som kunne være årsaken til lav vekst. Det finnes så mange mulige årsaker at det blir nok feil å spekulere hva det kan være i ditt tilfelle. Hvis de vil ha deg inn til nye kontroll imorgen tar de dette i det minste alvorlig og ser ut til å gi deg en grundig oppfølging! Og det er bra for både deg og baby! Du er nok i gode hender! Vil anbefale deg å skrive ned ALLE spørsmål du har og ikke gå derfra imorgen før du føler at du har fått nok info og er trygg på hva som skal skje! Dette går nok bra skal du se!!! :) Lykke til!!!

Skrevet

Jeg vokste ikke noe på en hel mnd jeg.

Så ble sendt på sjekk på sykehuset og der fikk jeg beskjed om morkakesvikt og lite fostervann.

Ble innlagt og lillegull kom til verden 3 dager etter med keisersnitt. Veide 2160 gr og var 44 cm, da var jeg uke 37+2.

Det var ikke noe farlig i det hele tatt, det var bare det at gullet ikke fikk den næringen han trengte i magen, så han fikk det mye bedre på utsiden.

Lykke til! :)

Skrevet

Har dessverre ikke vært borti noe sånt noe selv, men jeg skjønner at du blir engstelig. De vil nok bare ta en ekstra kontroll for å være helt sikre.

Disse vekstestimeringene er svært omtrentlige, fikk beskjed på ekstra ul i uke 31-32 at mini i maven var 1900. Men man må ta det litt med en klype salt for de bommer visstnok ofte på dette.

Jeg håper virkelig at alt er i orden med din lille mini! Lykke til i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...