Gå til innhold

Hvor store grøtporsjoner spiser deres 8 mnd +/- gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken grøt gir dere? Vesla mi spiser 2 porsjoner hver dag på mellom 100-150 ml (på formiddagen og til kvelden). Hun spiser Småfolk sin fruktgrøt (6 mnd) på formiddagen og Nestle sin fullkornsgrøt med frukt (8 mnd) til kvelds.

Drikker de melk eller vann til maten? Hun er gradvis blitt mer interessert i vann nå, spesielt dersom hun får drikke av Imsdal-flaska mi - det er stor stas:)

Hvor mye MME/pupp drikker de ila. av en dag? Hun er endelig begynt å ta flaske, og nå drikker hun 3 flasker hver dag med til sammen ca. 350 ml MME.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt har nettopp vært syk og er tilsynelatende litt grøtlei nå, så han spiser ikke så mye for tiden... Men for et par uker siden spiste han vanligvis grøt av 1,5 dl vann til frokost og ofte litt mer til kvelds (inntil 2 dl). Nå er jeg glad hvis jeg får i han grøt av 1 dl vann.

Når det gjelder mme er det veldig varierende. Fra 50 ml til 400 ml per dag. Det vanligste er rundt 200 ml. Prøver å få i han drikki de dagene han får i seg litt lite melk. Han får forresten mme til grøtmåltidene og vann til de andre måltidene. Gutten min er veldig glad i vann, så det er ikke noe problem.

Ammer ikke lengre.... Og er fremdeles på tilvenning til mme. Nå er det 1 mnd siden vi sluttet med mm og det går fremover i alle fall.

Skrevet

Min 8 mnd gamle datter spiser grøt til frokost og kvelds. Det er nestle sin 8mnd grøt til begge måltider og hun får det som står som en porsjon på pakk. 1 og 1/4 dl vann og 1 dl grøtpulver. Hun er en stor jente på 9,7 kg men virker fornøyd med denne porsjons str.

Hun drikker vann av tutekopp til maten.

Jeg ammer henne, og hun får som regel pupp i 5 tida på natta, så sover hun videre til mellom 6.30 og 7.30 og får en skvett i senga, hvis vi ikke skal noe står vi opp i 8 tida når pappan går på jobb. Siden hun har fått en melkeskvett i senga så kan jeg koke kaffe og spise frokost selv før jeg lager grøt til henne i 9 tida.

Så får hun pupp igjen en gang iløpet av formiddagen, og gjerne et halvt middagsglass i tre tida, hun får det middagsglasset som er tilpasset hennes alder og jeg lurer på om jeg kanskje må øke porsjonen. Hun får litt fruktmos til dessert. Når vi spiser middag i 17 tida så sitter hun sammen med oss, og smaker litt biter av det vi har.

Så er det kveldsgrøt i 18-18.30 tiden, og en koseskvett på sengekanten.

Skrevet

Snuppa spiser (når hun ikke har omgangssyke som nå):

0530- pupp

0700- en brødskive

0830 - pupp (sove)

1100 - pupp

1130 - halv porsjon (0,5 dl) med 50 % nestle 6 mnd grøt 50% nestle ris-hvete. Lager hjemmelaget mos av eple, pære el mango som jeg gir ved siden eller blander i - hvis hun ikke er så intressert i grøten.

1330 - pupp (sove)

1600 - middag

1730 - pupp

1745 - halv porsjon med grøt (samme blanding som over) eller en brødskive.

1830 - pupp (sove)

hun spiser ikke alltid opp grøten. Hun liker ikke så godt grøt, men denne blandingen har fungert best (foreløbig).

Skrevet

Min er snart 7 mnd..

Har ingen eksakte mål,men han spiser to store porsjoner.. Gjerne to boller til begge måltider..

Bruker havregrøt med banan og aprikos..

Drikker vann.. Er for liten for melk enda..

Får stort sett mm,men også mme..

07: 180 ml mm/mme

10: grøt og vann

13.30: 150 ml mm/mme, 1/2 glass middag og 1 glass frukt

17: grøt og vann

18: 180 ml mm/mme..

Skrevet

Glemte si at hun får vann fra tutekopp / kopp til hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...