2harBlitt3<3 Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hei. Har en 11 dager gammel baby og han sover godt om dagen, men våken nesten heeeele natta.. gråter og gråter,ingenting hjelper.. Kan det være fordi jeg lar hanligge i stua med oss og mye lyder hele dagen, og plutselig legger han i et stille mørkt rom når vi går å legger oss?at han savner lyder rundt seg.. Har han snudd døgneT? hvordan snur jeg det evt tilbake? :-S Ahh,blir gaaal:/ Noen tips? Takk for svar:)
Rafaella Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Sikker på at han ikke har vondt i magen? Hvis det ikke er problemet, ville jeg anbefale at dere holder dere på et mørkt/svakt belyst rom om natten, selv om han er våken. Det kan på sikt gjøre at han skiller bedre mellom natt og dag.
Lykkemin Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 dette er veldig vanlig og ikke stort man kan gjøre enn å vente på at de snur døgnet tilbake.. her var mini akkurat likedan, hadde tydelig samme sovemønster som han hadde i magen.. det snudde når han var ca 6 uker.. ble da mye flinkere til å sove på natten.. han sover enda ikke lange økter dessverre, men det går overraskende bra på dagtid har vi latt han ligge i lys og vi har ikke vært stille rundt han, mens på natten så har vi hatt på et veldig svakt lys.. jeg fikk beskjed om å ikke gi han mat oftere enn hver tredje time så vi trodde, men da jeg gav blaffen i det og gav han mat når han ville på kveldene så roet han seg ned og det var da det endret seg for vår del lykke til
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Vi sleit med mye av det samme.. Hun sov som bare det på dagtid og var våken om natta, men uten å gråte annet enn når jeg prøvde å legge henne i vugga eller var sulten.. Endte med at vi samsov de første 2-3 ukene, med det resultatet at jeg sov veldig dårlig. Begynte så å gradvis prøve å få henne til å sove i egen seng.. Sto også opp til fast tid på morran uansett hvor urolig natta hadde vært (jeg passet på å sove på dagen når vesla sov). Når vi begynte å stå opp til fast tid gikk det få dager før hun begynte å sove mer på natta.. Og med vognbagen oppi vugga sov hun også der store deler av natta.. Hvis gråtingen kommer pga magesmerter så vil jeg anbefale å få en manuellterapeut til å sjekke nakken. Det gjorde vi med storebror og få dager etter sov han hele natta istedetfor å skrike halve natta..
krysser-fingrene;D Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Vi hadde samme problem med snuppa vår. På dagtid kunne hun sove flere timer i strekk, mens ho gråt omtrent hele natta. Helsestasjonen anbefalte oss å vekke henne og gi mat hver 3 time på dagtid. På natta kunne hun sove så lenge hun ville. Når vi begynte med det, snudde hun ganske greit døgnet tilbake. Dessuten kan det være lurt å få han veid slik at du ser om han legger på seg tilstrekkelig. Snuppa vår fikk for lite mm i starten, og gråt endel pga det også. Lykke til!
2harBlitt3<3 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2011 takk for svar:) Han får mat hver tredje timje på dagtid og, men jeg er ikke flink til å stå opp til fast tid om morran:-S Han begynner liksom å få sove i 5-6 tida så da sover jeg så lenge jeg kan utover formiddagen(med en amming imellom) for å ta igjen søvn.. vet ikke om det er rett, men hvis vi står opp så sovner han garantert når vi hjar stelt og amma.. Uff,fryktelig slitsomt dette kjenner jeg, men det blir vel bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå