Gå til innhold

Når prøve brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snupp er 6 mnd og hun sliter litt med tykke konsistenser på f.eks middager. da brekker hun seg fort! men f.eks pæreglass som er ganske tykt, funker jo....

Når prøver man brødmat egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min fikk brødskive når han var 8 1/2 mnd. De to andre barna mine bare brakk seg når jeg ga de brød og de klarte ikke å svelge det ordentelig før de var rundt 14 mnd.

Men gutten min er kjempeflink til å spise brød og han koser seg virkelig.

Skrevet

Jenta vår er ikke spesielt glad i grøt, så vi forsøkte med brødskiver i små biter (uten skorpe) når hun var 6,5 mnd. Det gled ned det gitt. Hun har mer problemer med "klissete" konsistenser, som tykk grøt/middag. Hun liker faktisk biter av middag bedre enn pure.

Det er jo bare å prøve små biter med leverpostei el. på? Jenta vår plukker de opp selv når jeg legger dem foran henne.

Skrevet

Jeg begynte med brød ved litt over 5 mnd. Det gikk kjempebra. Gutten vår likte det veldig godt og det gled rett ned. Begynte med ganske små biter. Bare å prøve seg frem :-)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi begynte forrige uka da han ble 7 mnd og det tar laaang tid. Det ser ut til at han liker brødskive med leverpostei, men han sliter litt med å få svelget klumpene, så jeg må tilby vann eller fruktmos samtidig for at han skal få svelget det ned lettere. Han spiser bare 3 små terninger. Skulle vi gitt flere, så hadde vi måttet sitte ved bordet lenge! ;-) Men vi har ikke hastverk!

Skrevet

Et lite tips er å dyppe brødskive "terningene" i litt morsmelk/morsmelkerstatning for å bløte de opp litt!! :) Jeg gjorde det med min datter, da var hun rundt 7 mnd :)) Da er det lettere for de og svelge! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...