Gå til innhold

8 åring på tredje dagen uten stemme - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 8 år har nesten ikke stemme, og har ikke hatt det på tre dager nå. Av og til har en hes og svak stemme, andre ganger klarer han kun å hviske. Han hoster litt, men er ellers i god form, og har vært på skolen i dag. Jeg har bedt ham om å bruke stemme minst mulig for å ikke belaste stemmebåndene mer enn nødvendig, men det er ikke lett å huske på for en 8 åring. Er det noe annet vi kan gjøre for ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør få sjekket at det ikke er en streptokk-infeksjon hos legen.

Ellers så er varmt van med honning og sitron lindrende.

Klarer han å gurgle uten å svelge?

Kjøp i så fall corsodyl på apoteket og la ham gurgle i det et par ganger om dagen.

Skrevet

Hmm.. Men han har ikke feber og er i god form, full i energi. Han sier at han har "sånn midt på treet vondt" når jeg spurte ham om han har vondt i halsen. Jeg har hatt streptokokker selv for et par år siden, og da hadde jeg 39,5 i feber og så vondt i halsen at jeg ikke klarte å spise eller drikke noe. Kan han ha det likevel tror du? Har i grunnen ikke falt meg inn, men burde kanskje sjekke da?

Skal se om han klarer å gurgle, vi har i hvertfall Corsodyl stående. Om jeg får ham til å gurgle det er en annen sak, det smaker jo py og hel**! ;-) Takk for tips.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ei på jobb var sånn. Spiste og drakk, men hadde ikke stemme... hadde forhøyet crp, men nektet jo å gå hjem fra jobb må vite... Tror hun fikk antibiotika, men hun var sånn en god stund.. kanskje en 5-6 dager..

Skrevet

Oi da... Får kanskje ta ham med til lege i morgen da ja om han er like stemmeløs fortsatt. Bra noen her inne kan gi litt veiledning, for det slo meg faktisk ikke at det kanskje kan være betennelse siden han er i så veldig god form ellers.

Skrevet

Jeg bruker med jevne mellomrom og miste stemmen gjerne hvis jeg har vært litt småforkjølet( ikke syk) så forsvinner den helt i 4-6 dager. Så lenge jeg ikke har vondt i halsen og frisk ellers så har jeg aldri vært til legen.....vær helt stille og drikk mye varmt:) Melk med honning og Kanel

Skrevet

Det går ikke å få ham til å være helt stille. Han er et veldig utadvent og sosialt barn, så han klarer ikke å være stille ;-) Skal lage tomatsuppe til ham til frokost, da blir han i hvertfall glad. Så får vi se an dagen litt. Han har ofte vært småforkjølet før, men aldri mistet stemmen på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...