Gå til innhold

Klar for å legges tidligere.. men mister da et måltid.. eller vil hun da regulere dette selv? uffa.. bekymring bekymring.. bekymring.. :) Jente 3 mnd +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er allerede bekymra for om mi får i seg nok. Hun ligger ok på skalaen på helsestasjonen, men det går litt sakte. Og hun spiser ikke mye til hvert måltid tør jeg påstå.

I det siste har vi måttet begynne å vekke henne fra siste luren sin, og det virker rett og slett som hun har tatt kvelden.. og er pottesur om vi vekker henne. Så pleier vi å legge henne kl 21. Da sovner hun som regel med en gang.

Det som er, er at om hun legger seg tidligere, mister hun et måltid. Hun her er ikke så interessert i mat og det går som regel 4 timer mellom hver gang hun er interessert.. Jeg kan da ikke legge henne uten kvelds?! (hun får mme) Så hun pleier å spise kvelds i 20-21 tia. men i det siste har hun vært sååå trøtt i disse tidene at av og til får jeg bare i henne 30 ml. Og da sover hun til 4 tia. Spiser vanlig igjen og sover til alt mellom 7 og 9. Vil hun etterhvert regulere dette selv med å våkne en ekstra gang om natta for mat eller spise mere til de få måltidene hun da spiser? For om hun fortsetter som nå, og vi mister et måltid vil hun jo bare få 4 måltider om dagen. og det syns jeg er lite når hun allerede spiser så lite til hvert måltid.

What to do? gode råd mottas med takk ;)

Sorry klønete forklaring. spør gjerne om det trengs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ammet gutten min, men han begynnte å sove natten gjennom allerede da han var to mnd. Da hadde vi vel en ukes tid der det bare gikk lengre og lengre tid fra han ble lagt til han våknet for nattmat, og tilslutt så holdt han helt til morgenen.

Han regulerte seg vertfall helt selv og spiste bare mer på kvelden før jeg la ham! Han var som din og likte best når det gikk 3-4 timer mellom hvert måltid på dagen! Jag fulgte bare de vanlige måltidene og tlbydde ham alltid litt ekstra rett før sengen selv om det da gjerne bare var 1-2 timer siden han hadde spist!

Skrevet

Typisk tegn i den alderen at de gjerne vil ta natta tidligere, så det synes jeg dere bør gjøre, så lenge dere er så "heldige" at hun ser ut til å ville det selv. Når er det hun tar siste luren sin da? Tror ikke det skal være noe problem å legge henne mellom 1830-1900. Vi gjorde det med vår lille da han var 3 mnd. Han fikk da en flaske på natta da han våknet ved 2 tiden og sov videre til ca 7. Han fikk ellers 4 flasker på dagen. Altså, ca 7, 11, 15 og 1830. Dette holdt i massevis for han. Tenker også at siden hun bare drikker 30 ml når dere vekker henne, så er hun kanskje ikke så sulten og vil heller sove;)

Skrevet

Hei!

Dere (som vi) er heldige som har fått en tulle som vil legges om kvelden. Utnytt det! Mitt beste tips etter 3 slike babyer, er å skape en god rutine med 4 måltider på dagen og evnt vekke før du legger deg å gi en flaske eller gi dersom babyen våkner om natta. Det er nok lurt å starte dagen i 7-tiden. (Det er sannsynligvis på den tia dere må starte dagene når permisjonen er over) Vi har hatt natt fra 19 til 7 med alle våre babyer og slik har vi hatt det frem til nå (eldste er drøye 5).

Tulla her er 3 mnd og får mme

ca 7

ca 11

ca 15

ca 1830-19

og en flaske mellom 2 og 4 på natta engang.

Vår er også slik du beskriver... Ikke veldig interessert i mat. Vokser greit, men spiser mye mindre enn det som står som "mal" på mme-pakken. Har funnet ut at så lenge hun vokser greit og virker tilfreds, så får hun det hun trenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...