Gå til innhold

Dere som har blitt satt igang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra første modningspille til baby var ute? Jeg blir satt igang på torsdags morgen hvis ikke naturen fikser selv først! Spent på dagene fremover og er veldig glad for at jeg snart er ferdig! Iløpet av helgen er vi 2 barnsforeldre til 2 stk nydelige prinser :D Endelig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt igang med begge prinsessene mine, ifra di satte pillen inn til den første kom ut tok det sikkert 24 timer tror jeg... Ble Keisersnitt til slutt da og jeg var 16 dager over terminen.... Med den andre ikke fullt så lenge, ca 9 timer, men endte også me ks... men det er nok bare meg det er noe galt med i å med de ikke vil komme ut den veien jeg vil di skal.... lykke til..

Skrevet

Uff... Høres ikke som noe drømme"fødsler" egentlig... :/ Får jeg spørre hva som gjorde at det ble tatt Ks begge gangene? Håper han kommer allerede samme dag eller hvertfall natt til fredag evt :)

Takk for lykkeønskning!

Skrevet

ble satt igng med begge eldste, første tok 30 timer fra første modningspille..måtte til slutt ha drypp. andre fikk jeg modningspiller 2 dager i forveien, husker ikke hvor ofte men fikk ikke rier eller noe, tredje dagen fant de ut at de skulle gi meg drypp siden det ikke skjedde noe og da gikk vannet, fikk rier med en gang og 1,5 time senere var babyen ute.

Skrevet

Første pille tirsdag morgen, lille jenta ute torsdag kveld...

Tok tid med meg....

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal også mest sansynlig bli satt i gang, søskenbarnet mitt ble satt i gang med begge guttene sine.. fra hun kjente vondt gikk det 5 timer med nr 1 og 3,5 timer med nr 2;) hun var heldig da, men liker best å høre slike historier :)

Skrevet

Jeg fikk første pille kl 10 søndag morgen, drypp kl 17 mandag ettermiddag pga ingen effekt av pillene, og ble tatt med ks rett over midnatt natt til tirsdag. Da hadde jeg bare en cm åpning, og det var 4 døgn siden vannet gikk, så da ville de ikke drøye det lenger.

Hører med til historien at jeg ble satt igang tre uker før termin, ingenting var modent, men måtte settes igang pga vannet gikk.

Skrevet

Jeg gikk 12 dager på overtid med min første og ble satt igang, jeg hadde kanskje 1 cm åpning og var myk og moden som de sier da de ga mg første modningspille kl 11 på kvelden, kl halv 3 på natten gikk vannet og riene begynte med en gang, etter 7 timer var min lille prins ute. Er veldig forrnøyd med å bli satt igang å kan godt ønske det neste gang også, alt er så kontrolert og man vet at snart skjer det. ønsker deg lykke lykke til:)

Skrevet

Jeg ble satt i gang med modningspiller 24 timer etter vannet var gått fordi riene ikke startet av seg selv. Den første Gyn. undersøkelsen viste at jeg var overhodet ikke moden (så rart at vannet gikk !). Fikk pille fredags morgen og barnet ble født tidlig søndags morgen, altså etter nesten 2 dager med piller og 3 dager etter vannet var gått.

Det hører også med til historien at jeg fikk 7 piller totalt før riene startet, riene var noen totalt ineffektive stormrier som var j.. vonde og kom tett uten pauser. Det hele endte opp med at det ble tatt keisersnitt da barnets hjerterytme viste tegn på stress og jeg hadde fått feber og infeksjon.

Datteren min fikk hjernehinnebetennelse av E.coli bakterien grunnet det utallet av gyn.undersøkelser og insettelser av piller, og infeksjonsfaren er jo meget høy når vannet har gått.

Heldigvis ble vi begge bra av antibiotika, men det ble 14 dager på nyfødtavdelingen og 3 uker med intravenøs antibiotika.

Jeg skriver ikke dette for å skremme noen, dette heller ikke opplevelsen for de aller fleste, men kanskje en tanke at man bør ikke gå og håpe på igangsettelse straks man kommer til termindato. Mange igangsettelser ender dessverre i keisersnitt..

Skrevet

Fra modningstablettene ble satt tok det vel 16 timer. Men fra de første merkbare riene tok det 9 timer. Ble strippet og fikk klyster 4-5 timer etter tablettene, og var da det startet.

Var førstegangs, så det var raskt unnagjort sånn sett. Syns det var en grei fødsel. Men riene kom hyppig, annethvert minutt hele fødselen. Måtte også forløses med vakuum siden babyen var stjernekikker og stod litt fast. Men gikk helt greit det.

Skrevet

tre uker før termin, og jeg var helt umoden. Fikk første pille, og jenta var ute etter 3,5 timer. En drømmefødsel!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...