Gå til innhold

hvem har rett meg eller vennine ang feber

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at min kroppstempratur til vanlig ligger mellom 35-36. Det vil da si at hvis jeg har tempratur på rundt 37¨eller mer er jeg sengeliggende på snue/hoste svette varm/kald om en annen altså slik du har når du har feber. Å slik har det alltid vært har ikke har aldri tenkt noe over

Men venninen min mener at dette er høyst unormalt. Å hvis min vanlig kropps tempratur var så lav måtte det være noe fysisk galt med meg.

Har hun ett poeng?

Fortsetter under...

Annonse

Ingen har normaltemperatur på 35, da er det enten noe galt med termometeret eller så måler du feil.

Mål i rumpen, godt inne, uten noe krem utenpå termometeret. Mål morgen, ettermiddag og kveld for å se variasjonene (temperaturen forandrer seg iløpet av døgnet). IKKE bruk øretermometer eller ta tempen under tungen/armen.

Nei, gjennomsnittstemperaturen er 36,5.

Normal kroppstemperatur er for ungdom 36,5 - 37,5

For voksne / eldre , ligger den ofte mellom 35,5 - 37,5 men kan variere fra person til person .Feber definert ( rectalt ) er 38

Enkelte kan ta en test på ett sykehus i oslo å få eksakt normaltempraturen på seg selv! Dvs har du 36 så har du feber ved 37... Er sånn selv og kjenner en som har tatt denne testen. Han har normaltemp på 35,5 og legges inn på sykehus ved 37,5!! så helt normalt at enkelte kan ha det sånn! Du vet selv hvordan kroppen din er!!

Jeg er som deg og har en normal kroppstemperatur på mellom 36,2 og 36.5. Og det er garantert ikke termometeret det er noe feil med, for jeg får samme resultat hos lege/sykehus som hjemme (og jeg har prøvd noen hjemme termometre oppigjennom).

Ifølge lege min er det alldeles normalt at noen har en kroppstemperatur litt under normalen. En må bare være litt obs på når en er i kontakt med helsevesenet ved sykdom. Jeg måtte bli skikkelig syk før jeg fikk en nødvendig operasjon, fordi jeg kunne jo ikke ha en betennelse når jeg ikke hadde feber (37,8). Når de endelig opererte allikevel så veltet det ut med verk og puss!

Så du har helt rett!

Annonse

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Ingen som har normaltempratur på 35? Neivel?? Min ligger på¨35,4, og dette har jeg fått bekrefta av FLERE leger, på både sykehus og vanlig legekontor.. Og der tar de tempen i rompa ja, så det stemmer. Viser det samme hver gang, med mindre jeg har feber så klart!

Jeg fikk også beskjed om at 1 grad over den temperaturen man har til vanlig er feber...når jeg har 37 i feber er jeg kjempedårlig.

Har selv kroppstempratur som er 36,2grader. Min mann trodde ikke noe på meg, så da måtte jeg sjekke den flere ganger i løpet av en ukes tid og hadde tre forskjellige målere og alle viste det samme.

Så når jeg har 37,5grad er jeg sengeliggende mens det er helt normal tempratur for resten av folka i huset her. Min mann jobber også i helsevesenet så han har vært borti litt feber før. Men han trodde kanskje ikke på meg, siden han da måtte holde styr på fire unger alene og gjøre alt av husarbeidet alene........

Enig med de mange som har temp mellom 35,5 og 36,5. har det selv. men jeg har stadig støtt på leger som sier at jeg ikke har feber selv ved 37,5 men må over 38 grader da.... Er ikke enig med de legene selv.... Eldste datter har samme. Yngstemann har normaltemp på 37,4, men hun er jo bare 1 år da.... Det endrer seg nok.

Jeg som alle dere andre sier her, føler meg syk og sleten, svetten renner eller jeg fryser som bare det når tempen er 37,5... Du er ikke unormal, nei. :)

Der finnes mennesker med under 37 og over 37 som normaltemp, uten at noe er galt.

Og ja, du vil da ha feber ved "normaltemp" på 37 grader. Men du er ikke i mer fare enn andre, før tempen nærmer seg 42 grader(som er dødelig for oss mennesker).

Jeg har kroppstemperatur på 35,2 grader. Det samme har min mor og min søster. Har målt både hos lege og hjemme.

EN gang hadde jeg feber på 38,5 grader. Da var jeg så syk at jeg måtte legges inn og bli kjølt ned. Var dehydrert og crp på nesten 600....

Ved temperaturer over 37 er jeg syk, sengeliggende og fryser som bare det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...