Gjest Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har fått beskjed av min gynekolog å ta blodprøve for å sjekke progesteron og prolaktin på dag 21 av syklusen min... Det blir altså på mandag 31 januar. Men så leser jeg at det ikke er noe poeng i å ta progesteron før etter 6-9 dager etter eggløsning... Stemmer dette? For jeg har lange og ustabile sykluser og har ennå ikke hatt eggløsning denne gangen. Jeg tester med Clearblue Digital Eggløsningstest, så den bør jo slå ut hvis jeg har EL. Så hvis jeg ikke får EL i løpet av uken er det vel lite poeng i å ta de blodprøvene? Men hva med prolaktinprøven? Blir superduper glad hvis noen kan svare meg her
Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Jeg trodde progesteron prøvene skulle gi svar på om en hadde EL så da vil eg tro at du må vente 6 - 9 dager etter ja
Gjest Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Takk for svar Ja, jeg trodde også det var poenget... jeg får vel prøve å ringe gyn da og høre hva hun sier... Hun var så stressa da jeg var der så har vel gått litt rundt for henne...
Peispå! Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Prolaktin er "melkehormonet" de som har lave nivåer av det, har ofte vanskelig for å bli gravid, dvs vanskelige sykluser.. Greit å få sjekket det, vet det er mange leger som ikke vet noe om det i det hele tatt. Syns derfor det er bra han tester i vei.-) Lykke til!
Gjest Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Aha! Det visste jeg ikke Tusen takk for svar Trønderline Ja, er bedre å teste en gang for mye enn en gang for lite i hvert fall.
CI82 Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Hvis jeg ikke misforstår, så tenker vel legen at man har EL på dag 14 i syklusen og at du da tester 7 dager etter EL, hvis du tester på dag 21. Hvis du er sikker på at du ikke har hatt EL ennå, så er det vel ikke noe poeng å teste med blodprøve. Jeg ville ventet til 7 dager etter du tror du har hatt EL. Lurer på om jeg skal ta blodprøver selv. Tror det er noe galt med hormonbalansen min, men vet ikke om det er østrogen eller progesteron jeg mangler... Skal til legen rundt IKM av andre grunner, så da får jeg vel vente til neste syklus med blodprøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå