Gå til innhold

Må man ha navnefest eller barnedåp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg vet jo at man ikke MÅ ha det men, når barnet blir eldre og spør om hvorfor. Tror han vil spare en del penger på å ikke ha noen av delene...men vet at det blir jo en del gaver til barnet og en god slump med penger på egen konto...

Åssen skal jeg jeg få overtalt samboer til dåp eller navnefest?

• 4 uker senere...

Vet ikke om barnet kommer til å tenke så mye på det når det blir eldre. Hvor mye har du selv spurt om din dåp/navnefest? Jeg har sett bilder fra dåpen min, men utover det kan jeg ikke si at det noen gang har hatt noe betydning.

Hilsen en som valgte "ingen av delene"

(en av grunnene var at den kristne svigerfamilien ville blitt provosert av navnefest, og vi så ikke poenget hvis halve familien ikke kunne være med)

Jeg er verken døpt eller hadde navnefest, og har aldri savnet eller spurt etter det heller...Nå venter jeg første ungen selv, og tenker ikke å ha noe som helst.

Vi kommer nok til å få litt sølvting fra familiene våre alikevel, og hva mer trenger man egentlig???

Ikke er jeg døpt, og ikke har jeg hatt navnefest. Det eneste jeg tenker på som voksen i den forbindelse er det lille minus at jeg ikke har noen faddere.

Jeg er borgerlig konfirmert, konfirmasjon foregår jo i en alder der ungdommen har en del å si om man skal eller ikke skal.

Tror jeg vil ha navnefest når jeg får barn, men jeg veit at samboer ikke bryr seg noe om dette. Vi får se hva som skjer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...