Gå til innhold

Ha med baby på 6-ukerskontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva undersøkes på 6-ukerskontrollen? Jeg må ha med babyen min for ingen har muligheten til å bli med å passe på han mens jeg er hos legen, tror dere det går bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt sikkert bra!

Tror det varierer litt hva de gjør hos de forskjellige legene..

Jeg var hos gynekolog for en tid siden, og fikk heller ikke barnevakt.

Baby lå på magen min hele tia.

Funka fint det :)

Skrevet

Ja det går nok helt fint. Min lege ble "snurt" for at jeg ikke hadde med vesla som hun hadde gledet seg til å hilse på:-) Har veldig hyggelig lege da skal sies.

Skrevet

Etter den første fødselen min tok jeg ikke med baby på 6-ukerskontrollen, og da ble legen min kjempeskuffa, hun hadde jo lyst å se hva som hadde skjult seg inni magen i 9 mnd :)

Så denne gangen tok jeg babyen med, og det gikk kjempefint, hun sov seg likegodt gjennom hele seansen i tillegg.

Ta han med deg du, det går helt sikkert bra! :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Slik jeg ser det er babyen på en måte en forlengelse av meg selv hehe...så der jeg går, er han med! (Innen rimelighetens grenser selvfølgelig) Ser ingen grunn til ikke å ha ham med til lege, frisør, osv...sånn er det jo bare når man har spedbarn!

Fikk for øvrig satt inn spiral i dag, og mini lå i vogna og storklaget...legen var stresset i utgangspunktet da sekretæren ikke hadde satt av nok tid til at jeg skulle få satt inn spiral, samt ikke gitt beskjed om dette, og legen var forsinka fra før hehe..og der lå lillegutt og ropte og hoiet som bare det hehe...mens jeg med føttene i været skulle forsøke å slappe av :-p Men sånn er det bare ;-) Gikk fint det også!

Skrevet

eg hadde min med meg og det gikk fint,

men eg lure på om det går ann å ta den med seg når det er tannlegen og, viss vi ikkje får barnepass?

Skrevet

Jeg har også hatt med begge gangene. Er jo i permisjon, så hvor skal jeg gjøre av ungen, liksom!