Tøffe Tøflus Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Når og hvor lenge sover de? Hvordan løser dere dette hvis/når de begynner i barnehage? Min ettåring (og 1 uke) sover litt uregelmessig for tiden, men som regel to ganger. Da ca fra 9-11 og 15-16.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Da hun begynte i bh var hun 1 år og var vant med 2 dubber daglig, men bh skyver soverutinene litt frem - og det er nesten slik at barnet våkner litt når hun kommer dit. Alltid noe som skjer, osv - så dubben blir først rundt 11-11.30 - og da varer den gjerne 1.5 time med henne i alle fall. Holder seg våken til hun legger seg igjen rundt halv 7.
gravid-81 Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 her og varierer det litt- hjemme sover han nesten alltid to dubber (han er ofte våken veldig tidlig på morgnen), mens i baranehagne hender det han bare sover en gang, mens andre ganger ser de han er så trøtt at de legger han to ganger- det styrer de der:-) han er 14 mnd:-)
elma82 Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Her er det akkurat som svaret over: som regel to ganger hjemme og en gang i bhg (ev to hvis han har våknet veldig tidlig/sovet dårlig om natta). Da han begynte i bhg i høst sov han to lurer, og har i grunnen gjort det til nå (han er 15 mnd). Våkner tidlig og sover korte lurer, så da blir det slik. Men oftere og oftere sover han bare en gang i bhg, ca 1-1,5 t. Vil ikke sove når de andre skal ut og leke De bør jo legge til rette for den sovinga som passer barnet i begynnelsen, synes jeg, og så prøve å justere barnet til den "vanlige" sovetida etter hvert. I begynnelsen la de han ofte i vogna siden han skulle sove når de andre skulle ut, og de har vært veldig flinke til å følge hans behov.
L&M Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Mi er 14 mnd og sover fortsatt 2 ganger på dagen. En sjelden gang ho sover 1, oftast viss vi er på besøk eller i byen. bhg ho går i er veldig flink å tilrettelegge so ho får sove 2 ganger der også, er den einast ungen som gjør det no, dei andre er vokst frå det. Vi kjem til å forsette med det ei stund, ser ut som ho trenger det, legger seg mellom 19 og 20 på kvelden.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Gutten min har ikke noe fast sovemønster sånn sett, det kommer helt an på dagsformen og hvordan han har sovet på natta. Så jeg har sagt til bhg at de kan legge han når han er trøtt, og så lenge han ikke sover etter klokken 16 er alt ok. Noen ganger sover han to lurer, noen ganger bare én
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Gutten min er 13 mnd og i bhg sover han 1 gang (legges rundt 11.30 og sover ca halvannen time), mens her hjemme sover han to ganger, legges rundt kl10 og sover gjerne 1 time eller halvannen , og så sover han i halv to-to-tida og ca 1 time. Merker egentlig ikke store forskjellen på ettermiddagen etter bhg eller her hjemme, han er uansett trøtt i 17.30-18-tida, enten han har sovet en eller to ganger.
Tyra01 Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Vår gutt på 13 mnd sover vanligvis fortsatt to lurer... (Har ikke begynt i bhg enda) Han våkner gjerne mellom 5 og 6 om morgenen, og når han våkner så tidlig må han helst ha to lurer, den første allerede i 8-9 tida. Vi har prøvd noen ganger med bare 1 lur, i håp om at den blir lengre (han sover ofte bare en halvtime-time ellers) men de gangene vi har prøvd har han ikke sovet noe lengre allikevel, så vi har noen dager endt opp med at han har sovet kun en halvtime på hele dagen...! :/ Han kan ikke sove noe senere enn til ca 14.30, for da blir det vanskelig å legge ham på kvelden...
mammsien Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Jeg jobber på småbarns avd. i bhg. De som sover to ganger får sove to ganger i bhg også.. Noen kommer tidlig og de legger vi gjerne etter frokost ca kl 9 så sover de til de vokner selv eller til de har sovet så lenge som forledrene sier de må vekkes. Kl 11 er det lunsj hos oss, dersom noen sover fremdeles får de lunsjen sin når de vokner. De som sover en gang blir som regel ikke lagt før etter lunsj. De som sover to ganger legger vi kanskje ikke igjen før de viser tegn på at de er trøtt. Men det er som regel i 1 tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå